Paard schiet er vandoor in galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miesnaom

Re: Paard schiet er vandoor in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:30

@ts ik zag pas later je reactie. Ik vind het goed dat je je best doet. Probeer mijn post te lezen niet als aanval maar dat je er iets aan heb. Slof ed vind ik zelf niet zo. Begrijp ook niet helemaal waarom die erom zit?

Rizette

Re: Paard schiet er vandoor in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:18

Ik denk dat je met de slof het effect krijgt van achter gas geven en voor remmen en dat dat elkaar dan min of meer op heft. Je ambities zijn hoog maar je rijkunst past daar w.s. nog niet bij. Aan de longe zonder teugels in de handen en dan balans en controle leren krijgen zijn denk ik de dingen die nu het eerste moeten gebeuren. Zodat je met ontspannen armen , benen en zit kunt galopperen op een paard die het daarbij niet om een of andere reden op de loop zet. Investeren in les van iemand die het niet voor elkaar kan krijgen dat je de dingen normaal uit kunt voeren zou ik sowieso niet doen. wat daar dan ook de reden van zal zijn. De combinatie van jou en het paard is niet passend. Een slofteugel in handen van iemand die geen controle heeft over eigen lichaam is een martelwerktuig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:20

Willemiens schreef:
Voor alle laatste reacties;
Ik les 1x per week op een ander, rustig paard. Waar ik ook zitlessen mee volg.
Verder hoop ik dat iedereen ook mijn reacties hebben gelezen. Want mijn eerste bericht is wat grof getypt.
'Dat beest' heb ik overigens nooit gezegd :? ..
Een slof is idd geen oplossing en ben ik hier ook zeker tegen zoals je waarschijnlijk eerder al had gelezen.
Ik ben er ook bewust van m'n beroerde zit, en ben hier dan constant mee bezig voordat ik überhaupt mee vraag van een paard. Ook zie ik mezelf zeker niet keurig de ring in rijden, verre van. Ik zit juist met de onzekerheid dat ik het nooit ga 'snappen'

Maar goed.. er mag van mij nu wel een slotje op.

Krijg je zitlessen op een zadel of op een barebackpad? Op een barebackpad voel je alles veel beter aan en kun je niet smokkelen met beugels.