Soof89 schreef:Jeetje, ik kan me wel voorstellen dat het niet fijn is voor je wanneer hij zo anders is in de winter. Wel herkenbaar dat ze met de kou wat frisser zijn. Ik denk dat het een kwestie is van gewoon doorrijden en hem aan het werk zetten zodat hij zijn energie kwijt kan en zich op jou moet focussen. Maar als jijzelf bang voor hem bent dan is het heel lastig hem aan het werk te zetten. Ik word dan althans meestal afwachtend en 'vergeet' te rijden. Ik weet niet of dat herkenbaar is?
Ik zou hem in dat geval longeren van tevoren. Dan kan hij energie kwijt en kan jij zien hoe hij reageert die dag. Zodra hij rustiger is kan je er dan op of wanneer hij te fris blijft, longeer je hem ipv dat je hem rijdt. Ook als je hem longeert zou ik hem op een gegeven moment wel echt aan het werk zetten zodat hij focust op jou. Dit zou je ook langzaam op kunnen bouwen, waarbij je eerst merendeel aan de longe werkt en zelf op het einde er 5 minuten opgaat tot 50/50 en uiteindelijk 5 min longeren en de rest zelf erop.
Tip van magnesium vind ik ook een goede, is het proberen waard. Misschien haalt het de scherpte kantjes er vanaf.
Dit herken ik helemaal! Ik longeer hem al voor het rijden zodra het harder waait, dan is hij ontzettend braaf maar zodra ik er op ga zitten is de toon al gezet. Ik ben gister met magnesium begonnen dus ben benieuwd