Temprament vol heet paard. Losrij tips/oefeningen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Temprament vol heet paard. Losrij tips/oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:43

Denk dat ze met meer kunnen zijn dan je denkt maar goed. Veel succes verder :wave:

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:21

Ok je bent heel goed bezig.
Alleen begrijp ik dan niet waarom je hier dan een probleemsituatie neerschrijft als je zelf vind dat het de normaalste zaak van de wereld is, want het is maar af en toe, en een paard voelt zich ook af en toe wel eens niet zo op zijn best hé.
Nee dit slaat echt nergens op.
Zoals ook anderen al hebben gezegd, als je doet wat je altijd al hebt gedaan, dan zal je nooit tot een verbetering komen.
Je bent zo vol over jezelf, je vind dat je het allemaal al goed genoeg kan, ok doe zo verder zou ik zeggen, geen probleem hé.

Esteebannie schreef:
Ik denk dat jullie niet alles begrijpen. Volgens mij ben ik toch duidelijk dat het gaat om dagen niet dagelijks... Een mens voelt zich de ene dag ook anders dan een andere. Nou een paard ook.. En over bereiken... Ik heb werkelijk alles met mijn paard gedaan.. Van Endurance tot naar zee, van bos naar hei, van huis tot de MC Donalds, van dressuur tot springen. Ik ben het eens dat ik soms consequenter moet zijn en dat mijn paard een verwend nestje is die soms wat meer respect moet hebben. Maar kom aub niet bij me aan dat ik mijn paard al 11 jaar nutteloos rij en er niks van bak.. Want ik wel eens zien wie zijn dier uberhaupt op deze leeftijd nog heeft. En of ze allemaal met hun paard kunnen en doen wat ik doe!

pantarhei

Re: Temprament vol heet paard. Losrij tips/oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:08

Ik heb ook zo'n ADHD modelletje. Begin in het losstatppen aan redelijk lange teugel al met wat zijgangen om aandacht bij mij te krijgen bij zo'n hyperdag. Als ze dan wat meer gaat aarden in de stap al wat tempowisselingen en dan aandraven, en weer terug naar stap en zo door. Ook in draf pasje wijken of schouderbinnenwaarts meenemen en wendingen rijden, zodat de aandacht naar mij gaat. Is het tempo stabiel dan ook in draf schakelen weg enkele passen en weer terug naar arbeidstempo, richting verzamelen en er weer uit, verruimen enkele passen en weer terug, ook in de wendingen. Vaak is ze dan met een minuut of 10-15 fijn te rijden en is de aanleuning ook oke. Ook hier niet alle dagen zo maar bij hyperdepiep toch weer terug naar tempo van mij en aandacht bij mij.
Overigens geheel van krachtvoer af en alleen balancer, handje lucernebrok en heel veel ruwvoer. Nog steeds meer dan voldoende energie ook voor uren op buitenrit