Buitenbak kip mak binnen erg schrikkerig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Re: Buitenbak kip mak binnen erg schrikkerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:50

Ik ga ook helemaal mee in wat "chocoprins" al heeft gezegd .
Je zegt dat jouw paard buien heeft, de éne dag goed de andere niet goed en/of schrikkerig.
Paarden hebben echt geen buien.
Paarden kunnen idd schrikken en schrikkerig zijn, maar in dit geval is dit zeer zeker niet van toepassing.
Jouw instructie lijkt me er helemaal geen oplossing voor te bieden, dit is dus niet de goede manier van lesnemen in jouw geval, je zou een instructeur/trainer moeten hebben die jou persoonlijk begeleid en specifiek op deze problemen gericht gaat werken.
Dit kan heel zeker opgelost worden, en is zelfs in vrij korte tijd haalbaar zeg maar in de buurt van een maand hertrainen.
Al is het woord hertrainen zowel voor het paard als voor jou, want deels zit het probleem altijd bij de ruiter, dus niet bij het paard.
Maar zo'n trainer weet dit ook en zal ook jouw manier van werken/aanpakken op de korrel nemen.

jepsica

Re: Buitenbak kip mak binnen erg schrikkerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 10:02

Zoals ik op de vorige pagina al schreef zijn het inderdaad geen buien.
Als de paarden op het land staan vind ze de bak niet eng want dan ziet ze de paarden buiten staan.
Als er geen paarden staan vindt ze de open kant in de bak dood eng.

Ze is met iedereen bang op dat stuk. Wie haar ook rijdt.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:22

Toch blijft mijn vorige antwoord net hetzelfde.
Dit is deels aangeleerd gedrag, verander jezelf en je hebt een ander en meer meewerkend paard.
Het heeft helemaal niets met schrikken te maken.
Ik heb ook jouw profiel bekeken, en daaruit blijkt duidelijk dat jij wel kan rijden, dus daar is zeker niets mis mee, maar je hebt duidelijk een probleem situatie met je paard en die moet je dus trachten op te lossen door een heel andere manier van communicatie, want nu is er dus deels onbegrip en ook een beetje een niet vertrouwen, en een respect probleem.

jepsica schreef:
Zoals ik op de vorige pagina al schreef zijn het inderdaad geen buien.
Als de paarden op het land staan vind ze de bak niet eng want dan ziet ze de paarden buiten staan.
Als er geen paarden staan vindt ze de open kant in de bak dood eng.

Ze is met iedereen bang op dat stuk. Wie haar ook rijdt.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 09:34

Citaat:
Toch blijft mijn vorige antwoord net hetzelfde.
Dit is deels aangeleerd gedrag, verander jezelf en je hebt een ander en meer meewerkend paard.
Het heeft helemaal niets met schrikken te maken.
Ik heb ook jouw profiel bekeken, en daaruit blijkt duidelijk dat jij wel kan rijden, dus daar is zeker niets mis mee, maar je hebt duidelijk een probleem situatie met je paard en die moet je dus trachten op te lossen door een heel andere manier van communicatie, want nu is er dus deels onbegrip en ook een beetje een niet vertrouwen, en een respect probleem.

Sinds zondag geef ik NAF Magic. Wat een wereld van verschil. Gisteren heerlijk ontspannen gereden. 1 keer schrok ze en stond ze even stil en 2 keer versnelde ze wat. Meer heeft ze niet gedaan.
Kon met lange teugel langs de open kant stappen en heerlijk ontspannen laag en rond rijden.
Hopelijk blijft dit zo en wordt ze weer net zo relaxt en braaf als vroeger.
Ik ben zo blij *\o/* *\o/* *\o/*

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:56

Wat onzettend fijn! Ik snap dat je heel blij bent ja, lijkt me een hele opluchting als je iets hebt gevonden dat werkt. Dat ze een keer schrikken/versnellen is niet zo gek, dat doen de meeste paarden wel eens. Hopen dat het doorzet en je paard lekker aan het werk zetten, nu kan ze de concentratie er vast beter bijhouden en kun jij hem ook beter vasthouden. Heel veel succes nog!