Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:Het feit dat je paard niet in de rechtergalop wil zegt eigenlijk al genoeg, het paard mankeert iets .
Kan best zijn dat de pijn pas ontstaat als je er op zit of zogauw hij zijn rug aanspant/vast zet door spanning.
Je geeft zelf aan dat het een paard is met een heel fijn karakter.
Je paard schreeuwt ondertussen naar je, dat er iets mis is, hoe duidelijk moet hij zijn ?
Jij heel veel sterkte met je genezing, alle kneuzingen en je vertrouwen.
Ook sterkte voor de andere ruiter die hard gevallen is.
Ga er ajb niet meer op totdat je gevonden hebt wat er aan de hand is.
vibabu schreef:Niet de trailer op willen heeft niks te maken met pijn of ongemak maar met ongehoorzaam gedrag. Dat je benoemd dat je wissels aan het leren bent en je paard nu niet meer rechts aan wilt springen heeft weinig te maken met ongemak maar met niet aan de hulpen staan. Blijkbaar ben je niet duidelijk in je hulpen.
Het enige wat ik lees is: paard krijgt spanning, ik stap af. Paard dreigt omhoog te komen, ik stap af. Overal krijgt het dier zijn zin in. Het moet leren vertrouwen op jou dat jij die spanning wegneemt op het punt dat de spanning gecreëerd wordt. Nu ga je eigenlijk elke keer de confrontatie uit de weg waardoor hij steeds onzekerder zal worden.
Word eens boos als hij omhoog komt....? Hij kan het ook niet doen.
vibabu schreef:Dat dacht ik eerder inderdaad ookdat als je boos wordt er ongelukken gebeuren. Gelukkig weet ik nu beter. Zie het zo vaak om me heen fout gaan omdat altijd alles maar getolereerd wordt. Pas op mijn paard haalt uit. Sorry mijn paard vind iets eng, wil je aan de kant gaan want hij kan over je heen rennen. Het is geen schoothondje van 10 kilo waarbij je euh zegt en hij het nooit meer doet.
jojoni schreef:Wow wat een reacties weer! Allemaal echt weer bedankt voor het meedenken. Ook voor alle PB's, ik ga ze allemaal nog beantwoorden. Als je het gevoel hebt dat ik jou reactie ben overgeslagen, laat het dan weten, ik ga proberen op alles te antwoorden;
Voor degene die nog steeds aan de medische kant denken: Waarom zou het hij dan wel op wedstrijd doen en niet thuis/tijdens de training? Uiteindelijk moet hij op wedstrijd gewoon hetzelfde doen als in de training. Eigenlijk lichter zelfs want we trainen op een hoger niveau..
Babootje schreef:Ik heb het nog niet gelezen, maar ik ben wel benieuwd wat voor paard het eigenlijk is. Qua afstamming.
Het is dus een jonge ruin (meer weet ik niet![]()
)