Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aeolusnr1 schreef:Je zegt hier zelf dat het paard in het begin, met zijn hoofd hoog loopt en nadien wel weer een beetje zakt na een tijdje gewerkt te hebben.
Maar je hebt er zelf als ruiter blijkbaar geen zeggenschap over, dus is het wel degelijk een probleem dat op dat moment zeker bestaat.
Jij als ruiter bepaald hoe het paard staat en loopt , waar en wanneer het paard zijn voeten verzet, buiging of geen buiging, ....... voorwaarts of achterwaarts met of zonder stelling.
Er is dus nog werk aan de winkel.
Het probleem zit voor het grootste deel altijd bij de ruiter, dus niet bij het paard.
EvelienKiss schreef:Ah wat goed dat je de aan-knop hebt gevonden. Hij stopt wanneer je wilt verzamelen. Dat kan erop duiden dat je je hulpen misschien niet goed geeft (maar ja, hij deed het ook bij vorige eigenaar) of toch lichamelijke ongemak.
xPearl schreef:aeolusnr1 schreef:Je zegt hier zelf dat het paard in het begin, met zijn hoofd hoog loopt en nadien wel weer een beetje zakt na een tijdje gewerkt te hebben.
Maar je hebt er zelf als ruiter blijkbaar geen zeggenschap over, dus is het wel degelijk een probleem dat op dat moment zeker bestaat.
Jij als ruiter bepaald hoe het paard staat en loopt , waar en wanneer het paard zijn voeten verzet, buiging of geen buiging, ....... voorwaarts of achterwaarts met of zonder stelling.
Er is dus nog werk aan de winkel.
Het probleem zit voor het grootste deel altijd bij de ruiter, dus niet bij het paard.
Sorry? Mijn paard vind het gewoon erg lastig, en we zijn er mee bezig. Ik zou willen dat mijn paard van begin tot eind met zn hoofd op de goede plek loopt, en alles doet wat ik vraag. Dat hij wijkt als ik het vraag, hij links er rechts buigt etc. Maar dat is jammergenoeg niet zo. Paardjelief is scheef, heeft geen geweldige conditie en vind het moeilijk. We zijn er mee bezig, en het gaat steeds beter.
Vandaag heb ik heeerlijk af kunnen sluiten met wat buigingen beide kanten op, hoofdje laag en de motor van achteren aan. Maar daar ben ik ook gewoon een tijd mee bezig geweest..
Tuurlijk is er werk aan de winkel en ligt het probleem grootste deel bij de ruiter. Dat weet ik ook wel.
Heb vanmiddag eventjes gereden. Even naar buiten, frisse neus halen, want voel me niet helemaal fit. Heeeerlijk kunnen rijden. Ben een beetje bezig geweest met het schakelen. Versnellen (in stap en draf) ging best goed! Dus ik probeerde wat te verzamelen (Niet veel, gewoon paar pasjes terug). Eerst in stap. BOEM. We stonden stil. Dus ik dacht; Dit bevestigd het. Hij ging ook op de rem buiten, toen ik hem wat inhield.
Maargoed. Ik ben gewoon gaan zitten. Even gekeken hoelaat het op mn horloge was (). Heb gewoon teugels lang gelaten (Zodat ik hem niet onbewust tegenhield), en gewoon been er bij. Niet schoppen of achter elkaar kuit geven. Maar gewoon been, eventjes wachten, nog x been, wachten, keer hak optrekken (Niet schoppen. Gewoon een keertje drukken) EN HET LIEP. Hij stapte gewoon doodleuk vooruit. Nou, even andere dingen gedaan, en weer verzamelen. En we stonden weet stil. Dat was een paar keer gebeurd (En zelfde manier opgelost) en hij stapte ineens weer weg. Nou, 1x deed hij een paar pasjes verzamelen zonder stil te staan (moest er zelf eeeeerg goed bijblijven), heb ik dat gelaten. In draf verzamelen was geen enkel probleem. Ja, soms terug naar stap, maar even x been en hij draafde weer verder haha.
Dus wat het probleem is? Maar zo oplossen werkt top! Dus dat ga ik sowieso doorzetten