Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Vooruit laten gaan lijkt me nu echt niet zo'n goed plan. Als ik nu onverwachts galop vraag gaat ze in rengalop recht op de draad af. Als ik haar dan niet terugneem vliegt ze door de draad of draait ze haar bruut om waardoor ik eraf vlieg.
Vandaag ging ze ook enkele keren in een versnelde galop en als ik dan de teugels wat meer vasthield ging ze in en rustigere galop, als ze vertraagde naar draf gaf ik wel extra been om in galop te blijven, maar dan mag ze niet gaan rennen.
Ik weet ook niks over haar verleden, Hoe ze bereden is, met welke optoming (want vind het vreemd dat ze lastig doet met hoofdstel omdoen en het bit niet aanneemt zonder moeite te moeten doen), of er een osteopaat bijkwam etc etc.
USKYLD schreef:uit deze afbeelding kan ik enorm makkelijk afleiden dat ze extreem Right brain Extravert is.Heb je al eens naar Parelli gekeken?
Een mooie thuisstudie methode. Is niet zo gek duur per maand (7,95 geloof ik en de eerste maand gratis) en kan je vooral op de grond enorm helpen. Begin eens met Level 1. Als je dat doorgelopen hebt zal er al enorm veel veranderd zijn.
Kijk ook eens in het Left Brain Extrovert topic bij Van Nature. Ik denk dat je daar veel overeenkomsten zult zien met dit paard