Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kiwiwitje schreef:Ik word eigenlijk niet zo blij van je filmpjes.. Sorry.
Hij is vreselijk onrustig in de aanleuning, Jij hebt aan het bit, en zijn hoofd te zien een behoorlijk fanatieke hand, en die onderhals die hij erop zet, vind ik zo gek nog niet. Hij loopt alles behalve van achter naar voren, want vind zijn achterhand ook niet veel soeps. En van sprong in de galop nog maar niet te spreken..
Het spijt mij, maar ik weet niet hoe ik dit subtiel moet zeggen.. Bedoel het niet aanvallend.. Maar er is werk genoeg. Als je hem goed voor elkaar hebt, komt een goed bespierde nek wel..
Ufurio4e schreef:kiwiwitje schreef:Ik word eigenlijk niet zo blij van je filmpjes.. Sorry.
Hij is vreselijk onrustig in de aanleuning, Jij hebt aan het bit, en zijn hoofd te zien een behoorlijk fanatieke hand, en die onderhals die hij erop zet, vind ik zo gek nog niet. Hij loopt alles behalve van achter naar voren, want vind zijn achterhand ook niet veel soeps. En van sprong in de galop nog maar niet te spreken..
Het spijt mij, maar ik weet niet hoe ik dit subtiel moet zeggen.. Bedoel het niet aanvallend.. Maar er is werk genoeg. Als je hem goed voor elkaar hebt, komt een goed bespierde nek wel..
Ik vraag er na en ik verwacht dan ook een antwoord. Het komt ook niet aanvallend over. Maar ben het toch niet helemaal met je eens. Wel ben ik eens dat er absoluut meer harmonie mag komen in het rijden. Maar wij zijn immers ook niet de beste van nederland en sta open voor tips anders plaats ik geen filmpjes.
In het buitenrij filmpje is hij inderdaad behoorlijk tegen de hand en hij is behoorlijk voorwaarts. Maar in het trainingfilmpje is hij ontspannen aangespannen en galoppeerd hij juist heel mooi van voor naar achter. Ook heeft hij moeite met zakken in het achterbeen. Wanneer hij beter kan zitten zal hij ook ontspannender gaan bewegen. en is goed aan het been. Hopelijk komt dit er nog uit in de wedstrijden. Daar heb ik veel last van spanning wat ik overdraag naar hem
Eef_Bam schreef:TS: Ik denk dat een groot deel van de oplossing het zoeken van een nieuwe instructrice is. "Rijden met je hand en niet met je been"is wat ik haar vooral hoor zeggen in het trainingsfilmpje. Het slechtste advies dat jr kunt geven. Paard moet veel actiever van achter naar voor, veel meer sprong houden (en dat doe je met je been en je zit) en minder op de hand gereden. Daar lijkt deze instructice je niet bij te helpen, ze lijkt het eerder te verergeren met haar advies...
Ufurio4e schreef:@kiwitje ik voel mij niet afgekraakt. Ik weet dat ik goede begeleiding krijg en dat er nog veel werk aan de winkel is. Maar ik weet ook waar ik vandaan kom en het is gewoon zeer moeilijk om hem dikker te krijgen en beter in de spieren om hem beter te laten lopen. Het is een lang paard wat moeilijk kan sluiten maar wat niet onmogelijk is. Ook wij komen er wel!
Ufurio4e schreef:@kiwitje ik voel mij niet afgekraakt. Ik weet dat ik goede begeleiding krijg en dat er nog veel werk aan de winkel is. Maar ik weet ook waar ik vandaan kom en het is gewoon zeer moeilijk om hem dikker te krijgen en beter in de spieren om hem beter te laten lopen. Het is een lang paard wat moeilijk kan sluiten maar wat niet onmogelijk is. Ook wij komen er wel!