KellyR schreef:Ik heb niks over stemhulpen gelezen en je hele houding? Wat doe jij eigenlijk als ze dat doet?
Longeer je haar normaal ook, hoe is ze op je stemhulpen?
Vaak is de eerste reactie bij geen controle stress en of schrik, hierdoor doen we dingen anders dan normaal. Probeer dus om je hoofd rustig te maken, jezelf zwaar te maken en terug te zitten en "hoo" te zeggen tegen haar. Probeer haar tevens terug te pakken naar een nagevelijke houding.
Blijf consequent en blijf volhouden.
En over je reactie op aeolusnr1, ze probeert alleen maar te zeggen dat jij wel met een hulpteugel buiten kan gaan blijven rijden, maar dat dit eigenlijk niet de bedoeling is.
Het is een manier om er iets in te krijgen, netzoals dat je eerst in het zadel hangt met zadelmak maken in plaats van er meteen op te springen. Na verloop van tijd moet jij op een normale manier op kunnen stappen zonder eerst te moeten hangen.
Hetzelfde geldt voor de hulpteugel, geen stop in galop? We oefenen de stop met deze hulp. Na verloop van tijd moet je deze hulp steeds meer loslaten en op den duur gewoon weg laten.
Ik longeer haar op zijn minst een keer per week en dan reageert ze goed op mijn stem hulpen ho is gewoon ho ook met het rijden alleen in die galop buiten niet als ze weg schiet.
Mijn reactie? Ik ben niet zo'n paniekerig persoon ik ga ook rustig zitten en zeg rustig ho maar ze blijft gaan.