Paard springt niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:08

tjaaa als je van jezelf denkt dat je het allemaal al zo goed kan , dan is les idd niet meer nodig hééééé.
Maar zal je ook niet veel verder meer geraken.
Ik ben zelf achter in de vijftig, ben instructeur en tevens ook paarden-trainer, ben al 40jaar met paarden bezig, en ik weet nu dat ik het nooit echt zal leren.
Hoe meer je er over leert hoe meer je ziet dat dit en dat en nog heel wat anders nog steeds bijgeschaafd dient te worden, een mensenleven is te kort om het echt goed te leren.
Daar kom je ooit mssn nog wel eens achter hoop ik toch.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:24

aeolusnr1 schreef:
tjaaa als je van jezelf denkt dat je het allemaal al zo goed kan , dan is les idd niet meer nodig hééééé.
Maar zal je ook niet veel verder meer geraken.
Ik ben zelf achter in de vijftig, ben instructeur en tevens ook paarden-trainer, ben al 40jaar met paarden bezig, en ik weet nu dat ik het nooit echt zal leren.
Hoe meer je er over leert hoe meer je ziet dat dit en dat en nog heel wat anders nog steeds bijgeschaafd dient te worden, een mensenleven is te kort om het echt goed te leren.
Daar kom je ooit mssn nog wel eens achter hoop ik toch.

Dat klopt, leg t probleem altijd bij jezelf ipv je paard. En goede instructeur, die je op ruitergevoel laat paardrijden!

Als je correct africht, dan zijn paarden braaf en hoe minder je doet, hoe harder t paard werkt.

Maar veel mensen hebben geen ruitergevoel en zelfs na deccenias in de paarden leer je ze dat niet!

Zowiezo moet je je eigen gevoel ontwikkelen...en das in t gewone leven al moeilijk zat! Haha

En uitgeleerd ben je nooit!

geerke

Re: Paard springt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:55

TS je bent 14 jaar....ik weet niet hoelang je rijdt?
Kun je het misschien eens filmen hoe netjes ze aan de teugel loopt en hoe niet goed ze springt?Dan is er misschien iets meer over te zeggen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:52

love_UOGN schreef:
Eehm.. Ik ben geen beginner....
Ik rijd op de manege op de drukste, meest bokkende en jongste paarden. Beginners rijden op pony's waarbij je niks hoeft te doen.
Op de manege rijd je toch ook op paarden die jou niet goed kennen. Het is anders, maar als het over kennen gaat..

Je antwoord verraadt al dat je een beginner bent :D :D :D
Als je een gevorderde manegeruiter bent ben je geen nog gevorderde ruiter. Dan heb je idd nog veel te leren.
Dat geeft helemaal niet als je jezelf er maar bewust van bent. Dus overschat jezelf niet.