aeolusnr1 schreef:Je zegt dat jij zelf een geboren leider bent, dat kan ik uit heel jouw verhaal helemaal niet uithalen hoor, en ik ben daar niet alleen in. Kijk naar je paard die denkt daar ook heel anders over, jij geeft hem teveel toe, en paard denkt tjaaaa hier kan ik dit en daar kan ik dat en dat groeide uit tot de hele verzameling van problemen die je nu hebt met dit paard.
Dus idd jij hebt zelf deze situatie op deze manier gemaakt, paard heeft hier weinig tot geen fouten in.
Ik ga ook helemaal mee met wat "Anoeska" in een eerder antwoord al schreef.
Dus ook jouw titel hier is een verkeerde gedachte, het paard maakt geen misbruik, die gebruikt enkel de vrijheden die jij hem geboden hebt, dus diegene die fout zit dat ben jij zelf.
Om dit weer op goede rails te krijgen is er echt een flinke inspanning nodig, en dit onder goede begeleiding.
Je zei ook dat je geen pb's wou, dat je voldoende goede instructie kreeg, en dat je zelf voldoende kennis en kunde had, ..... als dat allemaal waar zou zijn, dan had je echt deze problemen nooit gehad.
Ik weet dat je zeker niet blij zult zijn bij het lezen van zulks een tekst, maar dit is enkel de waarheid, zo denken paarden ook echt, en aan jou dus om te leren in te spelen op wat jouw paard jou tracht te vertellen.
"Getting horses to behave is simple
it's training people
that's the real trick"
zoek professionele hulp, investeer in hertraining en in jouw eigen ik.
Jij bent onder andere 1 van de mensen die over het internet kan zien wat er gaande is. En pb's stuurt om jezelf te verkopen.
Ik zeg niet dat ik voldoende kennis en kunde heb, ik ben eerder onzeker over zulke dingen. Ik vraag meningen. Omdat in mijn omgeving ze allen hetzelfde zeggen. Maar daar zeggen altijd van het zit in het hoofd, dus doorrijden. Terwijl dan wel achteraf blijkt dat beestje zijn voorbenen alleen maar athrose meer waren. Dus ik bekijk gewoon verder dan mijn neus lang is. Maar daarom ga ik niet van hot naar her gaan lopen naar allerhande mensen die denken beter te zijn dan een ander.
Ik ben in mensentaal wel een gebooren leider. Kan prima onderhandelen en mijn mannetje staan. Maar op het paard is een ander verhaal hoor. Grote mond, klein hartje. Dat zei ik al op pagina nummer 1. Maar tegenover mensen heb ik gewoon niet zo'n groot hart, als ik tegenover paarden heb.
En het kan zijn dat ik ergens een vrijheid teveel heb gegeven, ik wil dat gerust aanvaarden. Alleen vind ik het bizar dat hij dat nu na 5 maand doorheeft.
Ik ben juist zelfzekerder geworden op het paard. Dus ook wel strenger en preciezer. Omdat hij dat nu ook aankan. Dus uitsluiten is toch de way to go vind ik zelf.
Jij zou gewoon willen klanten winnen. En iedereen jou richting in sturen. Zodat jij kan zeggen kijk wat ik heb gedaan. Ongeacht als het dier nu pijn had of iets anders.
Geen idee wie anouchka is. Ik kan niet meer goed volgen wie wat zegt.