inrijden... Iemand ervaring?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: inrijden... Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:13

Ik denk ook dat je beter voor een jonger exemplaar kunt gaan zoals witte Harry hierboven :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:21

Als je op marktplaats zoekt op "trekpaard" krijg je een aantal bereden belsen/belgen.
Binnen je budget.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:48

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:06

@stormjager je hebt gelijk, zou natuurlijk ook zonde zijn als hij er na 4 jaar al niet meer is ;)
@friesam dankjewel, ik zal eens daarop gaan zoeken :D

Ik kom ineens ontzettend veel leuke paardjes tegen die precies binnen budget vallen! Ook types waarvan ik nooit verwacht had dat ik ze leuk zou vinden... Bijvoorbeeld een bruine appie ruin :+

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:10

Och er zijn zo veel leuke paarden, ook binnen jouw budget!

Bentley_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:08

Heey!

Het inrijden van een paard is een ontzettend leuke uitdaging! Helemaal mee eens.

Maar ik voeg me wel toe bij meerdere mensen van deze topic. Het beleren van een paard is niet eenvoudig. Paarden moeten leren van iemand die weet hoe ze een paard iets moeten leren. Een goede instructeur kan je daar prima mee helpen! Maar waar ik me dus bij toe voeg, is dat iedere week les wel aardig handig is, en dat dit uiteindelijk net zo veel gaat kosten als een normaal beleerd paard waar je maar 1 keer in de 14 dagen of 1 keer in de maand mee lest.

Maar, het beleren van een paard is super leuk! En daarnaast bouw je (vind ik zelf) een ontzettend goede en mooie band op met je paard. Let wel op dat het ook veel geduld vereist.. 2 stappen naar voor 1 stap terug. Heel veel succes!!

Robje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:04

Ik zou er niet zelf aan beginnen als je er geen ervaring mee hebt.
je kan het beter door iemand laten doen die het vaker heeft gedaan kost natuurlijk wel wat geld.
( het is natuurlijk wel super leuk maar dan zal je wel wat dingen moeten informeren en veel tijd aan besteden)
suc6

vera_siep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:25

Ik heb geholpen met een half fries. Maar geloof me, het valt tegen. Als iets er eenmaal fout inzit, gaat het er heel moeilijk uit… Maar als jij denkt dat je het kan lijkt het wat mij betreft niet nodig om je te vertellen wat allemaal fout kan gaan. Er is eigenlijk maar 1 echt heel belangrijk ding: consequent zijn. Als je iets goed vind, steeds weer belonen en niet denken: O hij snapt nu wel dat het goed is dat hij gaat draven. Nee gewoon: goedzooo zeggen ofzo. En verder veel geduld. Het gaat makkelijker als je met zijn tweeën bent. dan kan de een het commando vanaf het zadel uitvoeren terwijl de ander hem/haar op de grond begeleid. Maar ik zou eerst met longeren beginnen. Zodra hij de commando's stap, draf, galop, halt kent kan je vanaf het zadel oefenen. Maar het neemt heel veel tijd in beslag! Als je nu nog moet beginnen met zadeldak maken dan kan ja van de zomer nog niet rijden. Het duurt heel lang. Zelfs als je paard het allemaal heel goed snapt kan je nog niet gelijk een uur oefenen, want hij heeft nog geen conditie. Dus eerst met logeren beginnen zou ik zeggen. Als dat dan goed gaat, langzaam aan het zadel enzo wennen en rustig rondstappen naast hem. Dan longeren met tuig aan. Als dat goed gaat iemand erop zetten terwijl jij longeert. Nou dan ben je nu wel even een maandje of 2/3 zoet…. Succes :P :))

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:35

Hoi dit is misschien een beetje egoistisch dus sorry daarvoor maar ik vindt dit paard http://www.stalderuiter.com/258515839 er erg leuk uit zien maar ze is onbeleerd en ik ben pas 15 heb wel al mijn hele leven paard gereden en het lijkt me fantastisch om een paard zelf in te rijden en ik zou wel met alles proffesionele begeleiding krijgen en ik heb het paard zoizo nog niet in het echt gezien dus voor het kan ook zijn dat ik er totaal geen klik mee heb en mijn zus heeft al een paard dus het eigenpaard idee is niet compleet nieuw maar ik wilde graag weten hoe jullie hier tegenaan kijken...

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:43

De drumhorse is ook een grote vriendelijke reus. Misschien is dat wat voor je?