Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZeSteigert schreef:Wanneer vind je iets rengalop? Bij 40 km/h? Bij 50? Of niet bij km/h?
Wat bij mij goed werkt is 'ja!!' of 'go!!' schreeuwen, maar ik heb een arabier die niet echt aansporing nodig heeft
AmoorM schreef:Helaas hebben wij geen strand in de buurt...
Een ander soort vraag: Hoe crossen jullie in het bos? door de plassen? Langs smalle (breed genoeg voor galop) met veel bochten? Natuurlijke hindernissen? Heuveltjes? Of gewoon in rengalop laten gaan?
Haha het lees vast een beetje raar dit topic, ik ben ook al veel topics tegen gekomen die juist het tegenover gestelde vragen.Maar ik hou van fanatieke buitenritten!
Marocje schreef:Poeh, ik heb alleen rengalop op het strand gedaan, kan me niet voorstellen dat je dit ook in het bos kan doen.. Moet je echt wel een goede vlakke ondergrond hebben.
Nine, ik kan me niet voorstellen dat dit rengalop is, dit is toch een gewone harde galop?
Citaat:snelheid te hoog, bochten te krap en niet voldoende lengte om op 'snelheid' te komen.
Shadow0 schreef:Citaat:snelheid te hoog, bochten te krap en niet voldoende lengte om op 'snelheid' te komen.
En niet te vergeten, weer te remmen. Op snelheid komen kan nog best behoorlijk snel, een paard dat een beetje enthousiast is kan dat wel in een aantal sprongen, maar het stoppen(En als de paarden dat al redden, dan waarschijnlijk op een manier waar je als ruiter niet per se vrolijk van wordt.
)
faunty schreef:vaak werkt samen met een stalgenootje een wedstrijdje doen ook goed , en anders goed aanmoedigen.
licht ook een beetje aan het ras hoor , een Arabier zal sneller in de race stand dan een fjord . ookal gaat onze fjord ook lekker hard tijdens een wedstrijdje , maar zorg wel dat er duidelijk samen geremt word en houd het controleerbaar.