Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
judith__ schreef:dit is voor dit ras inderdaad een "normale" (extra) gang.
En het zit heerlijk. Heb op Aruba meerdere malen op een paso fino gereden.
Het zijn pittige paarden met veel karakter.
Maar buiten deze (extra) gangen kunnen deze paarden ook zeker wel stappen en draven.
Maar vaak zie je in de landen waar deze paarden leven en gefokt worden, veelal de extra gang gebruikt word en op gefokt word.
Floortz schreef:Tegen de tijd dat je dat pakkie shag hebt gehaald bij de dichtstbijzijnde winkel ben je wel van het roken af...
Fiffill schreef:Nachtlampje schreef:Ik ben eigenlijk enorm benieuwd naar het "nut" van deze gang. Hoe hebben paarden dit ooit kunnen ontwikkelen, wat kunnen ze er mee? Struikelen over een grote kei?
Comfortabele gangen voor lange afstanden.
De gang in het filmpje van TS is extreem verzameld, dat kunnen ze niet allemaal zo goed. Ze kunnen dus ook gewoon harder (de gangen paso corto en paso largo)
judith__ schreef:dit is voor dit ras inderdaad een "normale" (extra) gang.
Maar buiten deze (extra) gangen kunnen deze paarden ook zeker wel stappen en draven.
Maar vaak zie je in de landen waar deze paarden leven en gefokt worden, veelal de extra gang gebruikt word en op gefokt word.
Onali schreef:judith__ schreef:dit is voor dit ras inderdaad een "normale" (extra) gang.
Er zijn ook niet gangen paarden die een extra gang hebben.
Dat vind ik ook bijzonder.
Delphi, misschien omdat je meer bekend bent met de ijslander dan andere gangenpaarden?
BaileyMix schreef:Ik vraag me ook inderdaad af hoe het komt dat deze paarden zo lopen. Dat geldt voor alle gangenpaarden, overigens. Waarom hebben juist deze dieren een extra gang? Is het echt een gen dat hiervoor zorgt en zo ja, wáárom? Ik snap het niet haha.
Delphi2003 schreef:judith__ schreef:dit is voor dit ras inderdaad een "normale" (extra) gang.
Kunnen ze eigenlijk ook galopperen? Ze zijn wel leuk maar ik vind het er raar uit zien, bij een ijslander ziet het er nog enigszins normaal uit vind ik
judith__ schreef:Delphi2003 schreef:Kunnen ze eigenlijk ook galopperen? Ze zijn wel leuk maar ik vind het er raar uit zien, bij een ijslander ziet het er nog enigszins normaal uit vind ik
het ras opzich za vast wel kunnen galopperen denk ik. echter de paarden waar ik op reed op Aruba konden dit niet. die gingen enkel over in die gang en dan steeds harder en harder.. maar denk dat dat ook maar net is hoe het paard getraind word.
Fiffill schreef:Danique schreef:Lange afstanden, eer dat je er bent zit je ook niet meer comfortabel
Dit verzamelde is dus ook voor show, natuurlijk ga je zo niet even een buitenritje maken.