MayDayParade schreef:Hee TS,
Wat houd 'aan het werk zetten' precies in voor jou? Alleen tempowisselingen, of ook al in de nagefelijkheid?
Hoelang is hij al onder het zadel, en heeft hij na het inrijden vakantie gehad? Wij zetten ze na het inrijden altijd een maand of twee op het land, dan hebben ze de tijd om alles te verwerken, en zijn ze bij het oppakken een stuk makkelijker.
Zoals het nu klinkt word het je paard allemaal een beetje teveel. Zoals eerder in dit topic al is gezegd, paarden hebben 4 stadia van handelen. Flight, Fight, Freeze en Faint. Dit klinkt als een combinatie van Freeze en Faint.
Als ik jou was zou ik een stap terug naar de basis nemen. Ga lekker naar buiten, rechte stukken rijden en het koppie leeg maken. Mijn ervaring leert me ook dat beginnen met het rijden van tempowisselingen veel makkelijker buiten gaat dan in de bak. Buiten is het leuk, en wat meer spelenderwijs, binnen is het vaak echt 'werk'. Als hij dat werk van buiten al kent, is het binnen makkelijker toe te passen.
Ook medisch een aantal dingen uit laten sluiten is geen slecht idee. Je weet maar nooit of er wat fout zit, want dat zou ook een logische verklaring zijn voor het gedrag van je paard.
Ik hoop dat je er uit komt en dat je ons op de hoogte houdt!!
Misschien is het wel een goed idee ja, om een week of twee alleen maar buiten te rijden? Ik hou jullie zeker op de hoogte.