Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rien10 schreef:Nee. Ik begin niet over een bit discussie. Dat doen de andere die reageren. Ik zeg: geef antwoord op de vraag als je dat antwoord weet. Geef geen antwoord op vragen die TS niet stelt (rij- of africhtingsadvies).
Wat niet wegneemt dat mensen gelijk kunnen hebben. Maar het is gewoon niet het antwoord op de vraag.
"zal ik blauw of paars doen?" antwoord: "geel is beter dan blauw, want blauw is...." Zeg dan niets. Dat is mijn punt.
En dat heb ik ook al een keer of vier hier gezegd. Maar dat wordt niet gelezen of niet goed gelezen of niet goed geïnterpreteerd.
On topic: of en pelham beter is? Weten doe ik het niet. Wel heb ik ervaren dat onze pony prima te rijden is op de pelham in het bos. Verder heeft hij een trens in.
anneliesdj schreef:Ja rien, veiligheid van je dochter gaat voor, maar je kunt je dan ook afvragen of dit wel een geschikte pony is, of dochter gaat pas buitenrijden als ze de pony voldoende onder controle heeft.
Waar de kunde van de ruiter ophoud, begint zijn grofheid en toevlucht tot hulpmiddelen.
Ofwel, waar de kunde ophoud begint de ijzerwinkel.
rien10 schreef:Ik snap je "zorgen" echt wel. Maar je weet niets van mij. Niets van mijn pony. Niets van mijn dochter. Niets van hoe of hoe lang wij al met paarden omgaan. Dat is geen verwijt hoor, maar het is gewoon zo. Als je het wilt weten ben je van harte welkom. Dan kan je t zelf zien. Maar goed, we zijn een end off topic en ik heb wel zo'n beetje alles gezegd wat ik wilde zeggen.