dillema jong paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:33

gekvanfleur schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik vind het erg leuk dat je zo erg begaan bent met je paard en dat is echt wel een goede baasje zijn voor je paard.

Ik heb nog iets aan mijn bericht wat jij van mij had gequote toegevoegd, kijk maar even terug: dat je twijfelt aan zijn advies en dat is wat ik daarmee bedoel en dat je daarom hier om advies en tips etc. vraagt.

Dat kan best voor hem vervelend overkomen........denk ik.

En ja ik weet het: ik kan best hard en wat vervelend overkomen, dat mag men gerust tegen mij zeggen, ik zal dan proberen het wat te verzachten........

Je gaat je in ieder geval niet vervelen met je paard, je kan dan later met trots zeggen dat je dat voor elkaar hebt gekregen het goed te krijgen.

Geen punt hoor..ik begrijp je wel.
Het lijkt inderdaad een beetje alsof ik hem niet vertrouw en om advies bij anderen ga vragen. Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling! Omdat het zo´n lief dier is vind ik het gewoon vervelend om hem te zien worstelen het goed te doen, maar het gewoon niet te begrijpen.

Ik zal in ieder geval mijn instructeur aangeven dat ik het moeilijk vind. Dat begrijpt hij wel. het is echt een topvent.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! :)

Jouw paard is nog jong en dat gaat goedkomen met jou als zorgzame baasje.
Gewoon eerlijk zeggen dat je twijfelt of het voor je paard werkt, dan komt hij met een ander advies en of gaat je helpen, hij kent jou en je paard.

Lekker samen puzzelen en uitvinden wat het beste werkt voor je paard.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:40

Geen last van de mond? Dit vanwege het grove bit wat gebruikt is? Is dat recent nog na gekeken?

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:49

Herkenbaar probleem. Ik hebe r 2 jaar overgedaan om een beetje balans te krijgen. Inderdaad veel buitenrijden. Contactteugel. Niet overvragen- heel belangrijk!
Ik rij veel oefeningen om balans te krijgen. Kleine en grote voltes linksom en rechtsom. Het gaat niet om de volte, maar om het stukje rechtuit tussendoor. Beter kleine stukjes rechtuit dan vragen een hele lange zijde rechtuit, dat lukt toch nog niet.
Ook kleine slingertjes rijden. Op de lange zijde 2x kleine gebroken lijn. Dan leert hij naar je hand luisteren, leert hij contact te maken. En hij leert waar hij zn voeten neer moet zetten en dat hij jou op je rug moet dragen.
En zo zijn er meer oefeningen.

Mijn bijrijder zag ik met mijn paard buiten slalommen om een rij bomen. Leuk en goed voor zijn lijf!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:55

FCSA schreef:
Een paard kan pas ontspannen (en dus 'waarachtig' zakken met zijn hoofd) als hij in balans loopt, dwz gelijke belasting van de twee voor- en achterbenen. Werk je aan verticaal evenwicht met je instructeur?

Ik deel deze ook nog maar een keertje :) >> https://www.youtube.com/watch?v=I8cOq7Y ... r_embedded

Dat wordt dan wel erg triestig want álle jonge paarden lopen nog op de voorhand en niet in horizontaal evenwicht en toch zoekt élk jong blanco paard bij het beleren je hand op (en wanneer de ruiter dat met voldoende gevoel begeleidt wordt dat nageeflijkheid).
Ze moeten immers ook sterkte gaan opbouwen in de achterhand om daar gewicht over te gaan nemen van op de voorhand naar horizontaal naar verzameling.
Het is alleen spijtig dat het paard van TS verre van blanco is .

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:42

is zijn mond gecontroleerd? misschien is er schade door het stangbit.
hoe reageert hij op een bijzetje (slofsysteem of mss een gogue om vwnw te stimuleren) aan de longe?
ik zou ook vooral kms maken met lossere teugel, zelfs wat op tempo dat hij leert dat ruimer draven minder lastig is dan kort dribbelen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:32

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:33

Urielle schreef:
FCSA schreef:
Een paard kan pas ontspannen (en dus 'waarachtig' zakken met zijn hoofd) als hij in balans loopt, dwz gelijke belasting van de twee voor- en achterbenen. Werk je aan verticaal evenwicht met je instructeur?

Ik deel deze ook nog maar een keertje :) >> https://www.youtube.com/watch?v=I8cOq7Y ... r_embedded

Dat wordt dan wel erg triestig want álle jonge paarden lopen nog op de voorhand en niet in horizontaal evenwicht en toch zoekt élk jong blanco paard bij het beleren je hand op (en wanneer de ruiter dat met voldoende gevoel begeleidt wordt dat nageeflijkheid).
Ze moeten immers ook sterkte gaan opbouwen in de achterhand om daar gewicht over te gaan nemen van op de voorhand naar horizontaal naar verzameling.
Het is alleen spijtig dat het paard van TS verre van blanco is .

Daarom schreef ik ook gelijke belasting van voor- en achterbenen, dus gelijke belasting van voorbenen en gelijke belasting van achterbenen (= niet gelijke belasting van 4 benen)

Urielle

Re: dillema jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:43

:)*
Ik snap hem.
Even uit interesse, sorry TS, hoe zie je daarin paarden die bijvoorbeeld nog een achterbeen buiten de massa plaatsen in de wending?