Paard wil laatste knikje niet maken en mist lengtebuiging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claucarlien

Re: Paard wil laatste knikje niet maken en mist lengtebuiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:04

Is goed fresley

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:17

claucarlien schreef:
Ze heeft eigenlijk altijd dikke klieren gehad en de dierenarts zegt dat dat ook wel door het gras kan komen en er weinig aan te doen is.

Die dikke klieren zijn misschien te verhelpen met de druppels van Puur Pollen. Dat helpt bij mijn ruin. Hij kan zijn kaak met dikke klieren ook niet ontspannen, en dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Succes! :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:19

Ik wil echt niet vervelend overkomen maar heb onlangs op wedstrijd ook een combinatie gezien waarbij ik vond dat de ruiter het paard in de weg zat door het gewicht van de ruiter en ik vroeg mij toen af wat daar op wedstrijd aan gedaan wordt. Dat jullie punten lager zijn kan ook komen door, 1. dat je paard inderdaad niet in de gewenste houding gaat (door verstoring van de ruiter wat te maken kan hebben met gewicht in dit geval) of 2. de juryleden niks over gewicht mogen zeggen en daardoor op andere punten aftrek geven. Wat natuurlijk logisch is. Als jij jouw paard stoort kan jouw paard nooit een fantastische proef neerzetten en je krijgt dus ook aftrek op de punten die minder goed zijn.
Dit moet zeker rijtechnisch opgelost worden maar naar mijn idee gaat dat samen met fitheid van de ruiter. Jij verwacht van jouw paard dat hij/zij een atleet is (in de M moet een paard al behoorlijk fijn aan de hulpen zijn en zwaarder werk kunnen uitvoeren dus sterk genoeg zijn en conditioneel goed op orde zijn), dan vind ik het niet meer dan normaal dat jouw paard hetzelfde van jou mag verwachten.
Ik bedoel dit niet vervelend en je zult er zelf misschien ook mee zitten maar ik denk dat je in eerste instantie beter aan dat punt kunt gaan werken en zodra dat grotendeels is opgelost eens kijken hoe jouw paard er op reageert ;) .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:35

alles is inmiddels al wel genoemd denk ik.
Wat ik nog aan wil vullen is dat ik teveel spanning zie in de lijn mond, teugel, hand, onderarm.
Deze spanning zal er in geslopen zijn in de loop der tijd tijdens het rijden van steeds moeilijkere oefeningen.
Ook ik adviseer "gewoon" even een paar passen terug te gaan in je opleiding, vanuit de rust en ontspanning alles weer op te bouwen.
De spanning viel me op in combinatie met een te zwaar beeld, van zowel ruiter als paard, is zonde, het zal zowel je paard als jezelf belemmeren in de normale bewegingen, probeer er wat aan te doen, het rijden zal je ook veel makkelijker afgaan.
Heel veel succes!!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:09

claucarlien schreef:
FriesWytske schreef:
@ TS zou deze en andere filmpjes van haar op die site eens gaan bezien. Dan zul je heel anders gaan kijken naar wat je nu steeds zegt. Want ik kan het alleen maar met het commentaar van mijn voorgangers eens zijn.

http://www.bitmagazine.nl/media/videobl ... therapeut/

Idd een interessant stuk.
Bedoelde vooral dat ik niet de zijgangen rijdt omdat dat nou eenmaal moet.
Was daarom meer met buigrn bezig dan steeds maar die oefeningen te rijden. Maar het ligt er idd aan hoe je ze wil rijden.
Neem deze info en wat anderen zeggen zeker mee.
Anders had ik dit topic überhaupt niet geplaatst.
Wil er juist van leren.

Zou ook even de filmpjes over een passend zadel van haar bekijken. Dan gaat er voor jouw ook een heleboel duidelijk worden.