Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Ik heb hetzelfde antwoord als Annemiek. In verband met het links opstappen heb je de lus rechts hangen, onder het stuk teugel door dat naar het bit gaat. Wisselen is niet aan te raden omdat je dan steeds de teugelvoering verstoort. Net als het wisselen van de zweep, dat wordt ook afgeraden.
Verder leerden wij vroeger ook dat het doorntje van het gespje in het midden van de teugel altijd naar links moet wijzen. Daar werd dan als uitleg bij gegeven dat je dan met afstappen er niet in kan blijven haken, maar dat vind ik zelf wel wat ver gezocht. Toch let ik er na 40 jaar nog steeds op als ik mijn teugels aan het bit vastmaak dat het doorntje naar links wijst.
Eileen_ schreef:Ik heb hier serieus nooit over na gedacht en nooit iets over gehoord dus besef me nu pas dat ik m altijd links heb
Vind het onzin waarom ik hem rechts zou moeten doen. Links is gewoon fijner dus hou m lekker linksIk rijd niet met zwaard dus die kan er niet in blijven haken. Zie nog niet voor me hoe teugels zouden kunnen gaan haken bij een ander paard? Als je zo dicht langs rijdt, haak je elkaar eerder met je benen.
branka16 schreef:Duhelo schreef:Ik heb altijd geleerd rechts, geen idee waarom...
Zal wel iets te maken hebben met het zwaard dat links hangt en anders in de teugels kan haken oid...
Rij jij met zwaard?