Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hwn schreef:HWN: scheelt me weer tikwerk, je vertaalde precies wat ik ook denk & zie...Op het eerste filmpje lijkt het wel alsof ze bang is van de bakrand. Hoe reageert ze op schriktraining?
Peetstap schreef:hwn schreef:HWN: scheelt me weer tikwerk, je vertaalde precies wat ik ook denk & zie...Op het eerste filmpje lijkt het wel alsof ze bang is van de bakrand. Hoe reageert ze op schriktraining?![]()
Rije schreef:Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet.Paard loopt dan weer prima langs de 'enge' ramen van de bak, terwijl het gros van de paarden die ergens bang voor zijn juist dáár moeite mee zouden hebben.
Shanna schreef:Joolien, waarom denk jij dat ik het bij haar ogen zou moeten zoeken? Ik persoonlijk heb niet het idee dat ze slecht ziet.
Ze is inderdaad erg braaf en lief, enkel die verdomde hoefslag..![]()
Ik heb haar al eens 1,5 maand bij een trainings-stal gehad, dit heeft niks geholpen het probleem enkel erger gemaakt omdat ze niet meer stil wilde staan bij het opstijgen. Opstijgen was echt onmogelijk, en onder het zadel was ze niet veel beter dan bij mij.
Ik moet zeggen dat als mijn instructrice er op zit het een heel ander paard is, dan denk ik echt van is dat mijn paard?! Maar om eerlijk te zijn heb ik mijn instructrice nog nooit met haar over de hoefslag zien draven haha..
0000 schreef:Weer bijgelezen krijg ik sterk het gevoel dat je het probleem onderschat of jullie niveau overschat TS. Je reageert totaal niet op de mensen die aangeven dat het probleem veel breder is en dat er bij jullie beiden een flinke knop om moet. Dit paard is niet lastig te rijden, dit paard is zelfs niet slecht opgeleid, dit paard is simpelweg niet opgeleid. Ze heeft niet geleerd op je te letten, ze heeft niet geleerd aan de hulpen te zijn en ze heeft geen enkele balans. Tel daarbij op dat jij haar nog verder uit balans haalt zowel door je zit als door je manier van hulpen geven en dat je (nogmaals, want imo is dat wel de kern van het probleem!) echt continu achter de feiten aanloopt in je rijden en de manier waarop het paard zich gedraagt is ineens niet zo raar meer.
marleen_usar schreef:Ik denk toch dat er geen klik is, mijn dochter heeft een jonge haf maar zelf heeft ze weinig ervaring met jonge paarden. Maar door hun klik gaat het buitengewoon goed, als er geen klik is kan je door blijven modderen maar dat schiet niet op.