O vorig bericht kan ik niet meer bewerken, maar dit was een theoretische discussie, Maar die dingen heb ik meestal maar 1 kans om uit te leggen. Aangezien ik veel met byzondere kinderen en personen werk, dan heb je geen 2de kans om iets uit te leggen, dan moet je de waarheid zeggen en ook iets doorgeven waar ze verder mee kunnen. Alleen zeggen, laat je paard op de achterhand lopen, daar kan ik dus niets mee. Maar wel met als je dat wilt moet je paard op de achterhand lopen.
nou ja mijn paard zal nooit helemaal op de achterhand lopen want zo typ is het niet en ze loopt nu goed. dus ik ben wel beetje klaar met de discussie heb alle dingetjes die hier gezegt zijn geprobeert met mijn paardje en dat werkte en ben daar nu mee bezig werkt !! ik wil uiteindelijk wel wedstrijden rijden dat is mijn doel, maar dat is ieder zijn mening. maar er zijn paarden die gebouwd zijn om een beetje op de voorhand te blijven lopen zoals de mijne, en mijne word oud daar ga ik voor zorgen. maar een vraagje, ging die uitleg echt alleen voor die midgie... of ook op mijn onderwerp van mijn vraag waar iedereen op reageerd. want anders wil ik graag dat dat je dan aan haar in een prive bericht aan haar stuurt... anders volg ik het niet meer zo hihi snap je ?? niet banketstaaf bedoelt heb alles gelezen en opgepakt en gedaan bij mijn paardje. maar toch hihi snappie. verder mag je gewoon op mijn poll blijven reageren ... maar als het steeds op die midgie is dan gewoon in haar prive berichten. anders volg ik het niet meer,,,, want tis mijn onderwerp. (tuurlijk voor iedereen een beetje ) maar snap je wat ik bedoel ik kan het niet zo goed uitleggen hihi) bedoel het ieder geval niet verkeerd.
Okay, dan krijg ik nu antwoord op mijn vraag waar midgie over steigerde. Maar als je dressuur wilt rijden met een paard wat op de voorhand loopt van nature, moet je erg je best doen om het paard op de achterhand te krijgen. En wel op de correcte manier. En als ik je reacties lees ben je daar al erg mee bezig en dan hoop ik dat je er lang van kan blijven genieten. Zolang je dan gaat om je paard correct te laten lopen, en niet gaat om zo snel en veel mogelijk winstpunten maken komt het helemaal goed.
nee ik rijd puur voor plezier ik geniet er van. ben der niet zo erg mee bezig, maar wel een beetje ja. het gaat erg goed. en gaat goed komen allemaal weet het zeker.
Het filmpje werkt perfect. Maar het rijden daar is nog wat werk aan. Het paard geeft niet echt na, op heel veel beelden zie je hem tegen het bit duwen, dus aan jouw handen trekken, in de galop is het beeld ineens heel anders, daar kruipt hij echt achter de teugel, knikt dus te ver in, en eigenlijk is dit veel erger dan net voor de teugel. Het paard draagt ook niet op zijn achterhand. De ruiter houdt de teugel eigenlijk net te kort tijdens de galop, durf na te geven, vraag het met respect. Wat de houding van de ruiter betreft die is ook niet helemaal in orde, er is bijna een soort woeste slang in heel jouw lichaam bezig, je zou moeten trachten jouw bovenlichaam stiller te houden, de beweging moet je opvangen met je onderlichaam, je bekken en onderrug.. Ik vermoed dat je gaat zeggen als ik hem losser laat schiet hij er van door of iets dergelijks, maar heel de tijd tegen houden wat je nu eigenlijk doet vooral tijdens de galop is niet correct. Ik zeg gewoon wat ik denk te zien, en wil jou zeker niet afbreken hoor, neem het gewoon op als info en bespreek het één en ander met je instructie. succes
dyonnerso
Geplaatst: 24-01-15 21:26
Als je heel veel tempowisselingen en overgangen rijd wordt de achterhand sterker. Dit werkt meestal al best goed!
Lifestyle14
Geplaatst: 31-01-15 17:23
Lees hier allemaal dingen over Ik houd het zelf niet vol, mijn handen kunnen het niet aan ect ect. Ahmm dit is geen paardrijden wat jullie doen dan ... Paard heeft 4 benen gekregen en het laatste wat je mag hebben is gewicht in je hand, ooit gehoord van op je zit leren rijden? Als je het zelf niet aankan dan is je conditie dus niet wat het zijn moet, misschien eerst daaraan werken? Pas als jij ook in vorm bent kun je je paard netjes rijden is mijn mening, anders ga je hem alleen maar dwars zitten.
Daarbij je paard op de achterhand krijgen is een kwestie van tijd, ook zn spieren moeten dit aankunnen en je moet dit opbouwen... Met kleine ophoudingen terug vooruit... Galop zelfde voltes sluiten en openen en zoveel mogelijk op je zit doen, en let daarbij op dat hij niet in je hand gaat hangen of duiken.