Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wwijk23 schreef:maar je kan toch helemaal niet in een maand een paard in rijden... dat bestaat gewoon niet.. als dat wel gebeurd word er in die maand echt veel te veel gevraagd van een paard.
Citaat:Dan vindt ik het wel een beetje een sensibel ei maar dat kan ik zo niet uitsluiten.
randalinpony schreef:Citaat:Dan vindt ik het wel een beetje een sensibel ei maar dat kan ik zo niet uitsluiten.
Nou, voor een jong, temperamentvol paard dat gevoelig is voor indrukken is het allemaal nogal wat.
En iedere keer andere ruiters erop werkt al niet, iedere ruiter is toch anders in hulpen/aanpak, je zou als jonge knol van minder in de war raken.![]()
Gewoon met iemand aan het werk die rust en tijd neemt en no oliebol pikt.
CharmingS schreef:Ik vind dat er teveel word geoordeeld terwijl niemand van jullie het paard daadwerkelijk aan het werk heeft gezien. Jullie kunnen niet bepalen of het te snel gaat voor het paard of niet..
CharmingS schreef:Ik vind dat er teveel word geoordeeld terwijl niemand van jullie het paard daadwerkelijk aan het werk heeft gezien. Jullie kunnen niet bepalen of het te snel gaat voor het paard of niet..
Heb zelf een merrie in training nu die 9 jaar is en precies hetzelfde gedrag vertoond maar daarbij ook nog eens het bit vast pakt en het op een lopen zet. Dus je kan niet zomaar zeggen dat het te snel gaat of wat dan ook. Het paard is 4 jaar en op die leeftijd 3 keer in de week een half uurtje licht werk vind ik absoluut niet veel en moet ook gewoon kunnen. Nu ben ik wel van mening dat ik een jong dier liever 5/6 keer in de week 10 tot 15 minuten pak niet perse onder het zadel maar wel dat er mee gewerkt word dus op de grond of een klein stapritje in het bos!
bigone schreef:Is zijn gebit ook goed gecontroleerd, misschien dat het bit op de plek ligt waar de tanden doorkomen. Of hij heeft last van een hangende rooster gekregen wat ook zeer pijnlijk kan zijn. Word hij al vanaf het begin met hetzelfde bit gereden, zadelen jullie misschien veel te strak aan, gewone singel en nu een elastische?? Het is namelijk vreemd dat bij jullie thuis na een korte periode de problemen, ondanks blijkbaar goede ruiter, weer beginnen. Wij hebben er één waarbij je de singel zo los hebt liggen dat je denkt er af te glijden, gebeurt niet want de ruiter zit heel goed in balans. Iemand anders singelde een keer aan en foute boel, staken en bokken. Juist ja, singel te strak, soms is het zo simpel en ik denk niet dat dit paard wat uitspookt maar dat hem echt iets dwarszit. En dat kan een te strakke singel zijn of een te korte dressuursingel waardoor hij druk krijgt op een belangrijke spier, noem maar op. Kwestie van uit proberen.
Babootje schreef:bigone schreef:Is zijn gebit ook goed gecontroleerd, misschien dat het bit op de plek ligt waar de tanden doorkomen. Of hij heeft last van een hangende rooster gekregen wat ook zeer pijnlijk kan zijn. Word hij al vanaf het begin met hetzelfde bit gereden, zadelen jullie misschien veel te strak aan, gewone singel en nu een elastische?? Het is namelijk vreemd dat bij jullie thuis na een korte periode de problemen, ondanks blijkbaar goede ruiter, weer beginnen. Wij hebben er één waarbij je de singel zo los hebt liggen dat je denkt er af te glijden, gebeurt niet want de ruiter zit heel goed in balans. Iemand anders singelde een keer aan en foute boel, staken en bokken. Juist ja, singel te strak, soms is het zo simpel en ik denk niet dat dit paard wat uitspookt maar dat hem echt iets dwarszit. En dat kan een te strakke singel zijn of een te korte dressuursingel waardoor hij druk krijgt op een belangrijke spier, noem maar op. Kwestie van uit proberen.
Volgens OP is er uitgebreid gekeken naar het zadel ed. Ook DA controle heeft plaatsgevonden. Neem aan dat deze dan ook even in de mond kijkt.
denisesilver schreef:Even voor de duidelijkheid, die lichte tour amazone durft nu niet meer op je paard of iemand anders durft er niet meer op?
florentine1 schreef:denisesilver schreef:Even voor de duidelijkheid, die lichte tour amazone durft nu niet meer op je paard of iemand anders durft er niet meer op?
Ze heeft ook andere verantwoordelijkheden en neemt het risico niet meer maar de keren dat ze erop zat heeft ze het toch met veel lef geprobeerd op te lossen maar paard blikt of bloost er niet van,niet goedschiks zowel kwaadschiks.
Ze zal wel durven maar eerder niet meer willen, denk ik.
dresjoepie schreef:Juist die echte goede paarden zijn niet makkelijk Snel verveelt slim en SNELmag ik vragen wat de afstammeling is ??
Ik vind het een beetje dubbel ook met de bloedarmoede en het invallen van je paard Goed dat je er al mee naar de kliniek bent gegaan en er verder niet echt iets was op de foto s Zou toch eens een ostheopaat laten komen Weet niet waar je woont maar hoor hele goede dingen over Ellen kral visdonk Roosendaal Deze kijkt naar het gehele paard misschien heeft deze wel een blokkade zou dat zeker uit willen sluiten
Hoe vaak doe je per week iets met je paard en hoe lang ? Een groot paard heeft idd we langer nodig om door te groeien Misschien wat minder lang trainen en hem bezig gaan houden met wendingen beginnen met wat overgangen ( klinkt ook alsof deze niet op het been is )
Het probleem is echter wel Dat deze het trucje al kent dus gaat echt wel langer dan een mnd duren voor die er mee stopt Maar leer dat steigeren AUB af Duidelijk been en wegsturen Al voor dat die ook echt al in de stop gaat je moet hem voor zijn En heel consequent
Misschien is er in het voer nog iets aan te passen Wat voer je nu en hoeveel ? Het zou een idee kunnen zijn wat meer maisvokken of andere dikmaker zonder dat die nog meer energie krijgt Veel hooi en dan wat minder krachtvoer Maar overleg dit met je DA ivm bloedarmoede
http://www.yvabiasporthorses.nl/693-over-ons.html
weet nogmaals niet waar je woont Maar je kan hem inruilen En ze kunnen hem geloof ik ook trainen en verkopen voor een percentage van de verkoop