Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zorro schreef:Ik zou morgen in ieder geval niet gaan rijden omdat je haar mond kapot getrokken hebt. Laat dat alsjeblieft eerst rustig genezen!
Orchidee14 schreef:Het is normaal dat je zo aan de teugels trekt, dat is je reactie op wat het paard doet (heb ik ook een keer gehad) probeer met je instructeur een manier te vinden waarop het op een andere manier kan dan dit. Veder, laat het zadel checken (en een zadel met boom lijkt mij misschien beter? Aangezien je best groot begint te worden voor de pony)
beaversrun schreef:Zou er als eerste eens een fatsoenlijk zadel op leggen.
romyloverrr schreef:Misschien omdat het een uurtje geleden is gebeurd en ik de tips die hier langs komen met mijn instructrice kan overleggen? Meer mensen weten meer dan 1.
Ik ken mijn pony (zeer eigenwijs) en ben er zeker dan dat het gewoon zo eigenwijs en doordrammerig zijn is dat het gevaarlijk word.
Het is écht niets medisch!

Dierenpolitie voor dit soort dingen?
Als ik een jaar of twee geleden zo'n topic aangemaakt had en vervolgens zulke reacties gekregen had, had ik de computer hoogstwaarschijnlijk huilend afgesloten. En wat bereiken we daar mee? Niks. Daarom vind ik dat we beter kunnen proberen iets duidelijk te maken op een vriendelijk en opbouwende manier. Zonder sarcastische opmerkingen en zonder dingen te roepen die iemand echt pijn kunnen doen, zoals dat van de dierenpolitie. Op die manier zal ts er veel meer van mee krijgen en dat is uiteindelijk toch de bedoeling lijkt me. Overal lees ik reactie's met commentaar over de sfeer op bokt, maar een beter bokt begint bij je jezelf mensen!
NikkiTazz schreef:Hannah41, wat je ermee bereikt als ze huilend weg gaat achter de pc?
Dat ze eindelijk eens na denkt hoe ze haar dier behandeld. Dat beestje probeert wat duidelijk te maken want spreekt haar taal niet. Maar wat doet ze?? Op zijn flikker geven en zijn mond open rukken....
Zij behandeld haar paardje niet eerlijk? Snap ik best dat de bokkers haar ook niet behandelen zoals ze (en jij) het het liefste zien...
Nogmaals, ik hoop dat het paard er echt beter van word, en dat zij, na zo door velen op haar plek te zijn gezet, eens heel goed nadenkt hoe zij haar eigen issues netjes en eerlijk op haar paard kan overbrengen...
Dierenpolitie... absoluut, voor dit soort dingen MAG en KAN je inderdaad gewoon 144 red een dier bellen!
Niets raars of vervelends aan... het beestje IS toch ook mishandeld (door de harde rukken in zijn mond!)
annibel schreef:Nou sorry hoor hannah41 maar als ts gewoon tips/commentaar aanneemt en niet er tegen in gaat etc. doet iedereen vast wel wat aardiger tegen haar.. Ik zou niet eens zo'n topic durven te openen en zeggen dat ik de mond van de pony kapot getrokken heb en weet ik het allemaal!![]()
En ik wil echt niet zeggen dat ik alleen maar lief ben tegen m'n paarden, maar dit kan gewoon écht niet!
sannerocky schreef:Omdat ik bang ben dat ik dit topic kwijt ben (kan het filmpje niet zien op mijn werk) zet ik even 'een stipje'. Zodat ik vanavond het filmpje alsnog kan bekijken.