sneeuwpop schreef:YvvvWedg schreef:Ik rijd met een normale druk, dus niet trekken en plukken ofso.
Zoals je misschien kan lezen is het een diesel. Hij heeft heel veel moeite in het begin en vanaf dat moment ben ik ook al consequent. Heel veel overgangen rijden in het begin en alles. Hij is al vanaf dat ik hem heb een diesel en het duurt gewoon even voordat hij is opgestart (20 min is met stappen erbij en ik stap 10 tot 15 min los en dan draaf ik lang en laag en daarna is hij wel weer redelijk aan mijn been).
Ook doe ik inderdaad schakelen in de proef en is het echt niet zo dat ik mee rijd met hem. Ik blijf er letterlijk de hele proef aan rijden, daarom weet ik ook niet waarom die dit (grotendeels) alleen tijdens mijn proef doet. Ook rijden we veel proefgericht thuis...
Je blijft maar roepen dat het een diesel is... , dan leg je (bewust of onbewust) de oorzaak bij je paard.
Op die manier ga je het niet oplossen.
Misschien rij je er wel teveel aan. Iets wat we vanaf de computer niet kunnen zien.
Je krijgt tips en het is aan jou of je er open voor staat en of je er iets mee kan.
Je laat het nu overkomen alsof je er alles aan doet en niet meer kunt omdat je pony een diesel is.
Op dit moment is je pony aan de zweep ipv aan je been en dat is een ruiter fout.
Niet erg, zelfs fijn, want dan kun je er wat aan doen. Ik zou iig even niet starten en eerst zonder zweep gaan rijden.
Ik neem alle tips graag aan en ga er ook zeker wat mee doen dat is niet het probleem en wil er graag iets aan veranderen. Ik leg alleen het probleem uit wat ik nu heb. Ga zeker gebruikmaken van jullie tips!
de basis zit er goed op bevestigd maR het grootste probleem ligt in de wedstrijd ring. Het is moeilijk uit te leggen maar ik vond altijd dat hij traag is maar dat zit vaak ook in m'n hoofd en is echt dus vaker alleen op wedstrijd. Sorry voor de slechte uiteg, maar kan het zo lastig uit leggen want t is ook dat ie de ene dag wel goed voorwaarts is en de volgende dag weer niet. Ik vind het gewoon moeilijk en ben er echt hopeloos in omdat we al zo veel ook hebben geprobeerd.