Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Ach pien_2010, ik heb vaak genoeg wijsneuzige of uit ervaring opgedane op- of aanmerkingen of raadgevingen in andere topics, maar niemand is overal even goed in.
Nu had ik zelf hulp nodig, dat heeft iederee wel eens, niemand zou zich moeten schamen om toe te geven dat je -ja, ook als 't waarschijnlijk door je eigen tekortkomingen is - iets simpelweg niet kan.
Ik ben aardig bijdehand met (het rijden van) paarden, maar a. je eigen paarden liggen wat gevoeliger en b.je komt jezelf bij paarden altijd tegen.
Dan zelf toch door gaan zitten mieren en rommelen doet zeker het paard in dat geval geen goed.
.
LvA schreef:.
Het feit dat je dat nu goed beseft, zou dan ook een mooie opening tot groei van jezelf kunnen zijn!
Misschien is er ergens een, al dan niet paardgerichte, cursus of workshop te vinden
waarbij je ook lekker aan jezelf en je eigen inzichten kunt werken,
naast dat je vast veel gaat leren waar je straks weer profijt van kunt hebben
als de merrie weer terug komt, is het vast ook bruikbaar in meer "dagelijkse gebeurtenissen".
.
terpentijn schreef:Het is eigenlijk niet alleen een beleringsgebeuren waar ik haar heen heb gebracht, er zit ook een stukje levenservaring opdoen en zelfontplooiing voor de merrie bij, althans zo zie ik het.
De hele entourage daar lijkt de merrie op het lijf geschreven, ik verwacht dan ook net zo veel voor haar van de ervaringen die ze daar opdoet als van het beleren op zich.
Al die andere paarden zullen haar ook goed doen. Er is meer in het leven dan Jaopie en een Veenkoloniaal weiland....