daarom ben ik weggegaan.gelukkig heb je dan een hele lieve vriendin die zelf les krijgt van Helma en je op der verzorgpony zet en normaal leert rijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kesha1 schreef:heel toevallig ben ik de snotneus die op 11 jarige leeftijd binky het racekanon mocht doorrijden.
en in het begin heeft -net als ik- IEDEREEN begeleiding. ik denk zelfs anky van grunsven

kesha1 schreef:ja ik heb iets van 3 keer van eigenaresse zelf les gehad. soms kwam ze zelf kijken beetje mee helpen. maar ik heb zelf ook genoeg vaak tips aan me rijmaatje of eigenaresse gevraagt.
vragen en begeleiding en begrip zijn denk ik de sleutelwoorden

kesha1 schreef:hoe ik denk : de meeste lopen te roepen van ; je moet stoppen, je hebt niet genoeg ervaring met jonge paarden!
dit vind ik echt dom want: hoe komen die andere ruiters aan hun ervaring? juist door met jonge paarden te werken!
TS NEEM LES EN MAAK PLEZIER ZOEK IEMAND DIE JE KAN EN WILT HELPEN
love_UOGN schreef:kesha1 schreef:hoe ik denk : de meeste lopen te roepen van ; je moet stoppen, je hebt niet genoeg ervaring met jonge paarden!
dit vind ik echt dom want: hoe komen die andere ruiters aan hun ervaring? juist door met jonge paarden te werken!
TS NEEM LES EN MAAK PLEZIER ZOEK IEMAND DIE JE KAN EN WILT HELPEN
Echt bedankt
[/quote]maralyn schreef:Ts, ik snap dat je het vervelend vind, dat we dit zo zeggen, maar ik hoop wel dat het bij je doordringt.
Dit kan je niet alleen.. Ook al rijd je zo netjes op een manege. Er zit een groot verschil tussen manege paarden, dei 2 a 3 uur per dag in de les lopen, en zown 10 tot 15 misschien wel 20 ruiters per week op de rug krijgen. Doorgereden is, vaak ouder zijn dan 5 jaar, en door al die ruiters meer ervaring hebben, dan een jong dier, die net onder het zadel is, maar misschien in zijn leven 2 of 3 ruiters (mag ik hopen) heeft gezien. Die nog geen ervaring heeft, geen balans en daardoor lopen met iemand er op al moeilijk vind, laat staan dat hij ook nog eens de bocht door moet, en zijn binnen achterbeen moet onderbrengen.
Inrijden is een makkie, dat kan iedereen. Dat is er op zitten, tot het paard het gewicht snapt.
Gas, rem, stuur en klaar (vaak gaat dat wel zo)
Maar het zware zit m in het correct doorrijden. Wat zovaak wordt onderschat.
Zoek hulp... Van een ruiter die dit vaker heeft gedaan.
niet een schoolvriendinnetje van je eigen leeftijd, met een grote mond, die zegt dat ze dit al jaren doet... Nee, van een volwassen persoon, met instructie papieren.
maralyn schreef:Ts, ik snap dat je het vervelend vind, dat we dit zo zeggen, maar ik hoop wel dat het bij je doordringt.
Dit kan je niet alleen.. Ook al rijd je zo netjes op een manege. Er zit een groot verschil tussen manege paarden, dei 2 a 3 uur per dag in de les lopen, en zown 10 tot 15 misschien wel 20 ruiters per week op de rug krijgen. Doorgereden is, vaak ouder zijn dan 5 jaar, en door al die ruiters meer ervaring hebben, dan een jong dier, die net onder het zadel is, maar misschien in zijn leven 2 of 3 ruiters (mag ik hopen) heeft gezien. Die nog geen ervaring heeft, geen balans en daardoor lopen met iemand er op al moeilijk vind, laat staan dat hij ook nog eens de bocht door moet, en zijn binnen achterbeen moet onderbrengen.
Inrijden is een makkie, dat kan iedereen. Dat is er op zitten, tot het paard het gewicht snapt.
niet een schoolvriendinnetje van je eigen leeftijd, met een grote mond, die zegt dat ze dit al jaren doet... Nee, van een volwassen persoon, met instructie papieren.
love_UOGN schreef:maralyn schreef:Ts, ik snap dat je het vervelend vind, dat we dit zo zeggen, maar ik hoop wel dat het bij je doordringt.
Ja, je hebt wel gelijk. Maar ten eerste is het niet mijn eigen paard. Ten tweede, ik heb weleens op paarden gezeten die maar paar keer haddrn gereden, ik wil het dud zelf doen, iedereen moet ervaring opdoen;)