Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Caily schreef:Wat jij moet doen? Je paard verkopen. Je bent er al zo langs als dat je haar hebt mee aan het emmeren, op zo ongeveer alle vlakken die er bestaan. Nu dit weer. Ga eens helder denken en bedenk je dat dit paard (misschien wel geen enkel paard) niet geschikt is voor jou en dat jullie beter af zijn zonder elkaar.
das beetje not done ... ook al ken je de ts..(waar het wel op lijkt)
Caily schreef:Nou ja.. Wat een reactie. Volgens mij kan dat advies ook wel een wat vriendelijkere en normale manier gebracht worden… ? En verkoop garandeert helemaal niet dat zowel paard als ruiter beter af zijn zonder elkaar. En dan nog de opmerking dat misschien geen enkel paard geschikt is… Hoe haal je het in je hoofd zeg.. Iedereen leert en fouten maken mag.Wat jij moet doen? Je paard verkopen. Je bent er al zo langs als dat je haar hebt mee aan het emmeren, op zo ongeveer alle vlakken die er bestaan. Nu dit weer. Ga eens helder denken en bedenk je dat dit paard (misschien wel geen enkel paard) niet geschikt is voor jou en dat jullie beter af zijn zonder elkaar.
Caily schreef:Wat jij moet doen? Je paard verkopen. Je bent er al zo langs als dat je haar hebt mee aan het emmeren, op zo ongeveer alle vlakken die er bestaan. Nu dit weer. Ga eens helder denken en bedenk je dat dit paard (misschien wel geen enkel paard) niet geschikt is voor jou en dat jullie beter af zijn zonder elkaar.
xxliesjexx schreef:Ik ben bijrijdster geweest van iemand bij wie jij op stal stond en ik heb jou best vaak met Roos aan de slag gezien. Het probleem zit hem eerder in dat het paard vanaf dag 1 geen duidelijke regels heeft geleerd. Je kocht het paard maar je had op de schaal van richter eigenlijk 0,0 ervaring en zeker niet met jonge paarden. De knoppen zitten er dan ook vanaf dag 1 niet op. Dit is natuurlijk ook niet de eerste keer dat je problemen hebt met dit paard en het probleem zit hem in het feit dat zodra iemand jou op fouten wijst en je probeert te helpen jij dat niet aanneemt want je bent gewoon eigenwijs. Jij blijft net zolang zoeken totdat je iemand vind die het in jouw straatje bekijkt maar daar los je de problemen niet mee op. Op jouw oude stal waren er volop mensen die je wilde helpen maar je wist het altijd beter en dat is een hele gemiste kans geweest. Ook je oude instructrice was heel goed met jullie aan de slag en misschien was het slimmer geweest om deze te behouden. En vorig jaar ging het met buitenrijden ook niet geheel vlekkeloos, je viel er namelijk wel vaker vanaf omdat roos niet naar je luisterde maar is dat raar? Nee ik denk het niet. Je kunt van een jonge merrie niet verwachte dat ze alle kennis heeft als het bij het baasje al ontbreekt. Op je oude stal is je dan ook vaak genoeg afgeraden om nog naar buiten te gaan voordat alle problemen waren opgelost en jijzelf meer ervaring had opgedaan. Je bent hier altijd tegenin gegaan en dat is zonde want Roos is een heel leuk paardje maar ze mist de zekerheden die jij haar niet kunt bieden enorm. Mijn tip is dan ook te stoppen met je betweterigheid en tips van mensen die wel ervaring hebben aan te nemen en Roos weer helemaal met goede begeleiding vanaf de basis te rijden. Ga eerst alle knoppen op de juiste plek installeren en kijk daarna pas eens verder als de bak. Het is namelijk nooit te laat om te leren. Als het goed is gaat Roos nog een jaar of 20 mee en het is wel de bedoeling dat jullie plezier hebben in die tijd en geen probleemgeval gaat worden die nog 20 jaar gaat duren. Aan Roos zal het in ieder geval niet liggen want zij heeft alles wat een ruiter kan wensen namelijk, eerlijkheid,geduld,meedenken en ze wil graag voor je denken.
Nu moet jij die goede eigenschappen nog overnemen en dan worden jullie best een leuk team.
xxliesjexx schreef:Ik ben bijrijdster geweest van iemand bij wie jij op stal stond en ik heb jou best vaak met Roos aan de slag gezien. Het probleem zit hem eerder in dat het paard vanaf dag 1 geen duidelijke regels heeft geleerd. Je kocht het paard maar je had op de schaal van richter eigenlijk 0,0 ervaring en zeker niet met jonge paarden. De knoppen zitten er dan ook vanaf dag 1 niet op. Dit is natuurlijk ook niet de eerste keer dat je problemen hebt met dit paard en het probleem zit hem in het feit dat zodra iemand jou op fouten wijst en je probeert te helpen jij dat niet aanneemt want je bent gewoon eigenwijs. Jij blijft net zolang zoeken totdat je iemand vind die het in jouw straatje bekijkt maar daar los je de problemen niet mee op. Op jouw oude stal waren er volop mensen die je wilde helpen maar je wist het altijd beter en dat is een hele gemiste kans geweest. Ook je oude instructrice was heel goed met jullie aan de slag en misschien was het slimmer geweest om deze te behouden. En vorig jaar ging het met buitenrijden ook niet geheel vlekkeloos, je viel er namelijk wel vaker vanaf omdat roos niet naar je luisterde maar is dat raar? Nee ik denk het niet. Je kunt van een jonge merrie niet verwachte dat ze alle kennis heeft als het bij het baasje al ontbreekt. Op je oude stal is je dan ook vaak genoeg afgeraden om nog naar buiten te gaan voordat alle problemen waren opgelost en jijzelf meer ervaring had opgedaan. Je bent hier altijd tegenin gegaan en dat is zonde want Roos is een heel leuk paardje maar ze mist de zekerheden die jij haar niet kunt bieden enorm. Mijn tip is dan ook te stoppen met je betweterigheid en tips van mensen die wel ervaring hebben aan te nemen en Roos weer helemaal met goede begeleiding vanaf de basis te rijden. Ga eerst alle knoppen op de juiste plek installeren en kijk daarna pas eens verder als de bak. Het is namelijk nooit te laat om te leren. Als het goed is gaat Roos nog een jaar of 20 mee en het is wel de bedoeling dat jullie plezier hebben in die tijd en geen probleemgeval gaat worden die nog 20 jaar gaat duren. Aan Roos zal het in ieder geval niet liggen want zij heeft alles wat een ruiter kan wensen namelijk, eerlijkheid,geduld,meedenken en ze wil graag voor je denken.
Nu moet jij die goede eigenschappen nog overnemen en dan worden jullie best een leuk team.
xxliesjexx schreef:Caily haar uitspraak is niet netjes maar eerlijkheid geschied mij wel te zeggen dat ik mijn stuk heel netjes heb opgeschreven en Caily zegt wat ik eigenlijk denk. Het is ook best wel frustrerend als iemand continue met het ene probleem na het andere op de proppen komt en als je de TS terug gaat lezen zie je ook een zeker patroon. De TS heeft al redelijk wat probleem topics gehad en heeft daarbij van zeer ervaren mensen tips gekregen waar ze heel goed mee aan de slag kon. Daarnaast had zij een goede instructrice die ook die fouten bemerkte en ermee aan de slag ging in de les. Helas is het een feit dat zodra er geen les is en Julia zelf aan de slag gaat zij alle goede tips kwakkeloos naast zich neerlegt en weer de oude fouten maakt en dit ook nog denkt te onderbouwen met haar onwetendheid. En dan worden mensen weleens geiiriteerd en ik vermoed dat Caily dit ook heeft.
Caily schreef:xxliesjexx schreef:Caily haar uitspraak is niet netjes maar eerlijkheid geschied mij wel te zeggen dat ik mijn stuk heel netjes heb opgeschreven en Caily zegt wat ik eigenlijk denk. Het is ook best wel frustrerend als iemand continue met het ene probleem na het andere op de proppen komt en als je de TS terug gaat lezen zie je ook een zeker patroon. De TS heeft al redelijk wat probleem topics gehad en heeft daarbij van zeer ervaren mensen tips gekregen waar ze heel goed mee aan de slag kon. Daarnaast had zij een goede instructrice die ook die fouten bemerkte en ermee aan de slag ging in de les. Helas is het een feit dat zodra er geen les is en Julia zelf aan de slag gaat zij alle goede tips kwakkeloos naast zich neerlegt en weer de oude fouten maakt en dit ook nog denkt te onderbouwen met haar onwetendheid. En dan worden mensen weleens geiiriteerd en ik vermoed dat Caily dit ook heeft.
Zo is het
Juulxx schreef:ik dacht tot ik het juist goed aan het opbouwen was.. Omdat ik afgelopen maand vaak met haar over straat ben gaan stappen..
steeds verder zo ook een keer 2,5 km verder.. (langs me huis geweest)
En dit ging heel goed.. vorige week een keer rondje bos gestapt.. ging ook heel goed..
dus dacht ik van goh laten we het strand dan ook een keer proberen..
en toen ging het fout.. dus ik dacht echt tot ik het goed opbouwde..
xxliesjexx schreef:Nee Julia, je neemt geen tips aan, nu ben je alweer eigenwijs. Jij houd er een eigen denkbeeld op na en dat is prima maar leg dan vervolgens ook niet je problemen bij een ander neer. Jij kreeg heel veel tips maar er waren een aantal mensen op die stal die op hoger niveau gereden hadden en de lastigste paarden onder hun kont gehad hebben en die binnen no-time weer op de rails kregen gewoonweg omdat ze altijd voet bij stuk houden bij knoppen installeren en de omgang met het paard. Die mensen had je moeten volgen en ervan moeten leren. En dat de tijden niet overeen kwamen tussen jouw en je instructrice is ook niet geheel waar. Jij had er heel vaak een handje van om een uur of een half uur voor je les af te bellen omdat je ging tennissen of iets anders. Dat gaf ook al aan hoe serieus je de lessen nam. Had je gewoon voor de volle 100% ingezet en dan hadden we nu waarschijnlijk alleen maar leuke topics van je kunnen lezen waarin je schreef dat je zoveel plezier met Roos hebt in plaats van al die problemen. Wij zien ook liever dat je je problemen aan de kant krijgt en lekker met Roos buiten rijd in alle veiligheid in plaats van scheur,bok en afval momenten.
Giolli schreef:xxliesjexx schreef:Nee Julia, je neemt geen tips aan, nu ben je alweer eigenwijs. Jij houd er een eigen denkbeeld op na en dat is prima maar leg dan vervolgens ook niet je problemen bij een ander neer. Jij kreeg heel veel tips maar er waren een aantal mensen op die stal die op hoger niveau gereden hadden en de lastigste paarden onder hun kont gehad hebben en die binnen no-time weer op de rails kregen gewoonweg omdat ze altijd voet bij stuk houden bij knoppen installeren en de omgang met het paard. Die mensen had je moeten volgen en ervan moeten leren. En dat de tijden niet overeen kwamen tussen jouw en je instructrice is ook niet geheel waar. Jij had er heel vaak een handje van om een uur of een half uur voor je les af te bellen omdat je ging tennissen of iets anders. Dat gaf ook al aan hoe serieus je de lessen nam. Had je gewoon voor de volle 100% ingezet en dan hadden we nu waarschijnlijk alleen maar leuke topics van je kunnen lezen waarin je schreef dat je zoveel plezier met Roos hebt in plaats van al die problemen. Wij zien ook liever dat je je problemen aan de kant krijgt en lekker met Roos buiten rijd in alle veiligheid in plaats van scheur,bok en afval momenten.
Wauw.
TS: Ik kan je als tip geven serieus aan de slag te gaan en andere mensen niet in gevaar te brengen door naar buiten te gaan. Kortom, gaan lessen. Maar dat doe je schijnbaar al 2 keer in de week, dus wat is nou precies het probleem? Lesgeefster niet goed genoeg?