Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Herlinde98 schreef:Echt super bedankt allemaal ! Ik heb gister weer een super fijn springlesje gehad ook veel opgestoken.. Ik ga alleen echt niet stoppen met buitenrijden het is niet echt gevaarlijk maar ik wil gewoon het tempo in galop beter kunnen controleren en hem sneller terug kunnen krijgen zonder te zagen oid. Telkens terug naar draf en weer overnieuw word hij alleem maar drukker van. Ik ben niet heel fan van al die hulpteugels maar een martingaal ben ik buiten echt nodig en het heeft ervoor gezorgt dat ik volledige controle in een springparcours kan houden. We hebben besloten om naar iemand die veel met bitten kan ervaf weet enzo te gaan.. Zelf wil ik ool bitloos nog even gaan bekijken en proberen.
Herlinde98 schreef:T zijn wel aardig lange paden maar nog niet echt lang genoeg voor de energie van mn pony
Herlinde98 schreef:Preciesgelukkig kan ik nog veel oefenen alleen top speed op zn tijd is ook wel eens leuk en een goede controle test na een trainingsperiode. Ik zal goed mn best gaan doen buiten.. Hopen dat de springlessen ook nog eens beter gaan worden want dat is me toch ook een drama
aeolusnr1 schreef:Je maakt blijkbaar de ene fout na de andere, zo zal het echt nooit lukken.
Zoals reeds gezegd basis controle begint vanaf de grond, en geloof me daar kan je echt vrij ver in gaan, controle is jouw veiligheid.
Teugels zijn er om iets te vragen, het is geen rem.
een paard die niet wil stoppen tjaaa de fout zit niet bij het niet willen stoppen, de fout zit dan in verkeerde basis.
Dus je moet altijd de fout bij de mens zoeken niet bij het paard die zogezegd niet wil luisteren, want paarden willen echt wel meewerken, aan jou dus om de manier te zoeken hoe je verstaanbaar overkomt, en genoeg respect opbouwen.Herlinde98 schreef:Preciesgelukkig kan ik nog veel oefenen alleen top speed op zn tijd is ook wel eens leuk en een goede controle test na een trainingsperiode. Ik zal goed mn best gaan doen buiten.. Hopen dat de springlessen ook nog eens beter gaan worden want dat is me toch ook een drama