Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:En daarmee kun je het ook nog erger maken, ik heb mijn paard destijds ook op rust gezet na Boktadvies, daarna begon hij pas ECHT te draken, want toen wou hij ook nog gewoon vakantie blijven vieren ook.
nombrado schreef:pillow schreef:ik heb ook zo één. moet gewoon zo nu en dan klappen hebben , dan is het weer over. Dominant uitprobeer gedrag. Als ik weer eens niet heel stevig ben begint ze weer.
erg wijze tip
wat als er met jou op deze manier omgegaan wordt?
hwn schreef:@Pillow, een paard is geen hond, zijn vluchtdieren, geen vechters. Als ze al gevaarlijk worden, dan hebben ze daar meestal een heel goede reden voor.
Het verschil met de opvoeding van kinderen is dat een kind kan zeggen als ie ergens pijn heeft. Stel dat je kleine huilt van de buikpijn, geef je die dan ook een pak slaag?
pillow schreef:hwn schreef:@Pillow, een paard is geen hond, zijn vluchtdieren, geen vechters. Als ze al gevaarlijk worden, dan hebben ze daar meestal een heel goede reden voor.
Het verschil met de opvoeding van kinderen is dat een kind kan zeggen als ie ergens pijn heeft. Stel dat je kleine huilt van de buikpijn, geef je die dan ook een pak slaag?
TS zegt toch dat haar paard helemaal nagekeken is en niks mankeert. En nee een kind (of paard) met pijn straf je niet, maar een doordrammend jengel kind wel. maar daar gaat het hier niet over.
Citaat:een paard zal nooit zich gedragen als een jengelend kind. Je hoort altijd de signalen op te pakken als staken. Gezien het feit dat het met aannemen teugels te maken heeft, zou ik dat zeker eens onderzoeken (mede als het handgebruik van de ruiter)
pillow schreef:Citaat:een paard zal nooit zich gedragen als een jengelend kind. Je hoort altijd de signalen op te pakken als staken. Gezien het feit dat het met aannemen teugels te maken heeft, zou ik dat zeker eens onderzoeken (mede als het handgebruik van de ruiter)
Sorry dat ik mijn mening zeg hoor. Ik heb ook nog maar dik 40 jaar paarden en er dus helemaal geen verstand van. Dacht toch echt dat het net kinderen of honden zijn.
pillow schreef:TS zegt toch dat haar paard helemaal nagekeken is en niks mankeert.