Waarom kan ik mijn (onder)benen niet stil houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:44

Ik ga mee met bovenstaande tips eigenlijk.
Ik heb het ''vroeger'' ook gehad maar toen werkte deze tips niet echt
Ik heb inmiddels bij alle zadels verlengde zweetbladen met andere kniewrongen en geloof me dat is een wereld van verschil :j
Maar dat is ook maar net wat je zelf prettig vind en hoe lang je benen zijn
Ik heb 56cm lange onder benen (maat in mn laarzen) en heb bij gewone zadels echt een te kort zweet blad

MariekeS_

Re: Waarom kan ik mijn (onder)benen niet stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:48

Ik vond dit ook verhelderende filmpjes en herkende veel van mezelf erin :)
https://www.youtube.com/watch?v=6WfEjdk ... 4uA9nNUuVb
https://www.youtube.com/watch?v=Fbbm_U9 ... 4uA9nNUuVb

Heb zelf snel de neiging in stoelzit te zitten, in te zakken in mijn schouders en heb last van wiebelbenen. Alleen al de positie en beweging van je bekken kan erg veel verschil maken in de stabiliteit van je benen en romp :)
Wiebelbenen is veel meer dan alleen maar proberen je been stil te houden, iets wat veel mensen denken...

amberMelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:08

Dit probleem heb ik ook gehad! Ik heb zitles gehad. Na 10 lesseb was ik er van af! Ik.moest met extreem korte eb lange beugels rijden.
En constant hakken uitdrukken rn tenen naar binnen. Eigenlijk moete je zelf gewoon weer terug naar het basiswerk.
Dus probeer je hakken overdreven naar beneden te drukken en je tenen naar binnen.

famira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:20

heey,

misschien is dit iets voor je :http://ruitergevoel.com/2014/01/29/de-drie-ultieme-oplossingen-om-je-benen-stil-te-houden/

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:25

Ik heb er zelf ook last van, ik kreeg als tip dat ik mijn bovenbenen meer tegen het zadel moest drukken. Hierdoor geef je meer druk op je bovenbenen dan je onderbenen en wiebel je minder.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:53

Bedankt voor de link famira! Ik ga hem even bekijken.

Mara168, maar als je dat doet, knijp je dan niet steeds je paard fijn? Mijn pony komt terug op tegeldruk en op druk van mijn benen (en dan vooral mijn bovenbenen) dus ik denk dat ik dan mijn pony in de war ga brengen.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:49

Ligt eraan hoe hard je drukt lijkt me. Je moet daarin denk ik zelf ondervinden of het voor jou pony wel werkt of juist niet.