Gerritt schreef:Dankje.Wat grappig dat je na elke zin benadrukt wat je bedoeld, je boodschap is duidelijk.
Je weet helemaal niks van mij en niks van mijn paarden dus das heel jammer voor jou maar helaas kan ik niks met je reactie... En ze is heus niet zielig hoor, door de afgelopen maanden training, les en af en toe de slof erbij heb ik er nu een heel fijn paard aan dus.
Waarom een controlefreak? Het is toch echt "onnozelheid" als je gewoon de baas laat spelen onder het zadel. Dat geeft hele gevaarlijke situaties. Ik ga graag met mijn paard op buitenrit, maar ik moet wel zeker dat de controle bevestigd is. Als je eindjes gaat galopperen wil je zeker weten dat je paard ook weer terug komt op zit en teugeldruk en niet door je hand heenknalt en denkt; toedeledokie we doen nog ff een rondje!!
Het is altijd maar anti-slof op bokt en dat snap ik niet, als je hem goed gebruikt en wat al is gezegd tijdelijk kan het ook zinvol zijn. Als je hem langer gaat gebruiken en super streng, ja dan kan het ook zijn dat je paard nog sterker word tegen de hand en dat de slof dan ook niet meer werkt, dat zou zonde zijn.
Beste Gerritt, mijn paard stopt zowel in de bak als op buitenrit op mijn stem. Dat heb ik haar geleerd. Ze is nu 4. Ik laat mijn paard niet 'de baas spelen'. Ik hanteer wel regels. Ik zoek de samenwerking en niet onderwerping. Ik leg uit in plaats dat ik dwing.
Uit jouw reactie klinkt een 'baasje' die strenge controle uitoefent over het paard. Af te lezen aan de woorden die je gebruikt. Not my cup of tea. Ik ga er absoluut niet van uit dat je iets met mijn reactie doet, daar was ik ook niet op uit. Ik wilde alleen mijn ongenoegen uiten over hoe mensen toch denken paarden enkel te moeten onderwerpen aan hun wil. Ze missen een heleboel.
Wat grappig dat je na elke zin benadrukt wat je bedoeld, je boodschap is duidelijk.
dus niet teveel vragen en gewoon rijden