Daphne__ schreef:Ik denk dat je ten eerste vééééél te veel vraagt van een 4 jarige pony... Nee, dat weet ik wel zeker.
Ten tweede is het volkomen normaal dat een jong paard niet direct goed aanspringt, dat moet je gewoon oefenen![]()
Ik denk dat het handig is als je iemand zoekt die jouw kan helpen je pony alles goed te lerenEen paard opleiden is ook niet niks, zeker niet voor een 13 jarige.
Dit dus! Je pony is pas 4.Verwacht niet teveel van haar en blijf rustig en ontspannen oefenen!
22 februari een wedstrijd met deze pony? Klinkt mij behoorlijk snel in de oren
rHet is knap dat het je al eerder gelukt is! Misschien is het voor dit paard allemaal wat moeilijker en wil jij hierdoor te snel? Omdat je hebt gezien hoe jouw vorige paard het "zonder moeite" allemaal kan? Het ene paard is het andere niet.
Heeft je instructrice misschien ook iets over je zit gezegd? Aangezien je pony aan de longe goed aanspringt zou het ook kunnen zijn dat jij aan jouw hulpen en zit moet werken ipv jouw pony aan haar galop!
Gun het even de tijd, een paard beleren kost nou eenmaal tijd. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je nu geen foute dingen gaat leren. Zou zou ik dus niet van te voren op het verkeerde been gaan lichtrijen. Later over een paar jaar moet ze het ook meteen goed kunnen, zeker als je er op wedstrijd mee wilt.
Veel succes, ben benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat aanpakken
ik heb al een keer eerder wedstrijd dressuur gedaan ging niet perfect maar toch 189 punten
En mijn instructrice heeft nooit wat aangemerkt op mijn houding en zit, ze zegt altijd dat ik het goed doe... Maar ik ga aankomende les het wel even vragen! Als het aan mij zou liggen wil ik daar natuurlijk ook aan werken