paard staakt ineens bij bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: paard staakt ineens bij bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 10:36

vandaag krijgt de overgebleven verzorgster les met haar, ben erg benieuwd hoe het gaat.

ze heeft deze week zonder mij gelongeerd en dat ging al stukken beter. Voorheen deed de merrie precies wat ze zelf wile, kon zij 20 x draffff zeggen, pony stak nog net niet dr middelvi... eehm hoef op. Als ik 1 x met tong klikte sprong ze meteen aan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:44

Lynn_Nikita schreef:
na mijn bevalling heb ik met 2 kinderen en eigen stalling ook geen tijd om 5 x pw te rijden , hoop dat 2 x pw lukt.
Ook hierna is de bijrijder ook zeer gewenst. Ze had dus gewoon kunnen blijven en mogen doen wat ze wilde, het is niet zo dat het paard levensgevaarlijk is bij anderen.

Dat ze nu niet rijdt vind ik jammer, maar ze stopt helemaal, terwijl met bv longeren geen problemen zijn
Dat is haar keuze en ik neem haar niks kwalijk, maar zelf zou ik niet gestopt zijn. Ze kan ook beginnen met longeren en daarmee een band opbouwen en dan rustig aan rijden en zo elkaar leren kennen en respect voor elkaar krijgen

Lijkt mij toch dat er buiten mij meer mensen moeten zijn waar ze door gereden kan worden, ik ben geen anky of Monty hoor, denk gewoon dat je het paard moet leren kennen en nog belangrijker, andersom ook

Het enige wat ik zelf kon zien aan de bijrijder en paard is dat ze vrij fanatiek was, reed opbouwwens maar zette haar wel aan het weer, niet sloom door de bak heen,, maar wel op een goede manier. Eerste keer pakte ze teveel vast van voren en met een tip liet ze losser en ging het goed
Ik ben geen instructrice, maar ze leek zo voor mij, qua rijden erg op mijn manier van rijden lijken. Als ze door ging en paard wat meer conditie had zou ze ook gaan lessen, maar leek ons beter om eerst te wennen aan elkaar en conditie te krijgen, dan om meteen les te nemen met een eerste keer op een vreemd paard

Als je ziet dat de persoon fanatiek is en ermee stopt om je paard te doen, dan snap ik het wel, want ze wil gewoon geen gezeur maar gewoon erop en wegrijden en lekker trainen i.p.v. te gaan tutten en klussen te doen voor jou.

Vaak is het toch zo dat het rijden op de Nr. 1 staat. Als het niet kan bij jouw paard dan gaat ze lekker ergens anders zoeken om een paard te kunnen rijden zonder gezeur en gedoe omheen............. heel logisch.... tenminste als je een fanatieke ruiter bent.

Zelf vind ik het logisch, want vaak zijn verzorgpaarden en of bijrijders/ verzorgers geen blijvertje, en dan heeft ie veel tijd ingestoken met getut en dan is het dier ineens verkocht en of wordt ineens een ander gevraagd het dier te komen verzorgen. Vaak is het stank voor dank om de een of andere redenen.

Het is heel anders als het om je eigen paard gaat, daar steek je wel tijd en geld in, dus logisch dat je zelf zegt dat je zelf wel ermee zo doorgaan, want het gaat hier om je eigen dier.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 14:27

Ik vind het onlogisch, Bij elk paard zul je wel eens wat tegenkomen wat niet meteen lukt,, juist een uitdaging om dan daar een oplossing in te vinden. ik denk eigenlijk dat ze stiekem bang geworden is en niet durft

Het stond ook zo in de advertentie. Ik zoek iemand die wilt rijden, maar ook wil longeren en verzorgen en dat ik iemand zoek voor lange tijd, ook al ik bevallen ben kan diegene gewoon blijven en overlegggen we wel wie welke dag rijdt, daarbij heb ik er nog meerdere staan die ik dan kan rijden als we op dezelfde dag willen gaan.
Het paard blijft bij mij, wordt niet verkocht, en zolang er netjes en met respect met paard wordt omgegaan mag de verzorger blijven zolang die wil
ik merk juist andersom, je steekt tijd in een verzorger en als ze geen zin meer hebben komen ze gewoon niet meer. is nu ook al meerdere keren gebeurd.
Ik heb juist liever iemand die een band opbouwd met het paard en die dan gewoon blijft

Net heeft het meisje les gehad, ging goed, paard heeft 1 x gestaakt maar na het steigeren werd het gewoon genegeerd en was het ook afgelopen. Fijne les gehad en meisje werd gelukkig ook niet bang en zag zelf ook dat het buiten 1 x stoppen en omhoogkomen ook afgelopen was en het paard weer normaal deed.
Gelukkig! Ook lesgeefster had het paard snel door, gaf ook aan dat het paard gewoon een truckendoos heeft, maar niet gevaarlijk is, gewoon negeren en doorgaan

aandreaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:44

Fijn dat het goed is gegaan met deze ruiter :) !
Mijn oude paard had ook zo'n trukendoos: Tijdens mijn eerste zwangerschap een bijrijdster gezocht. Geen succes, hij gooide ze niet eraf maar liep terug de stal in met de ruiter erop....
Tijdens de 2e zwangerschap heeft hij dan ook maar lang vakantie gehad. 't Had gewoon geen zin. Hopelijk lukt het met je huidige ruiter wel :) En veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:25

Ik vind het onlogisch, Bij elk paard zul je wel eens wat tegenkomen wat niet meteen lukt,, juist een uitdaging om dan daar een oplossing in te vinden. ik denk eigenlijk dat ze stiekem bang geworden is en niet durft

Niet iedereen heeft zin in om de uitdaging aan te gaan en de oplossing in te gaan vinden, als men het eng vind is het gewoon: ik stop ermee. Gaan ze ergens anders een paardje bijrijden.

Het stond ook zo in de advertentie. Ik zoek iemand die wilt rijden, maar ook wil longeren en verzorgen en dat ik iemand zoek voor lange tijd, ook al ik bevallen ben kan diegene gewoon blijven en overlegggen we wel wie welke dag rijdt, daarbij heb ik er nog meerdere staan die ik dan kan rijden als we op dezelfde dag willen gaan.
Het paard blijft bij mij, wordt niet verkocht, en zolang er netjes en met respect met paard wordt omgegaan mag de verzorger blijven zolang die wil
ik merk juist andersom, je steekt tijd in een verzorger en als ze geen zin meer hebben komen ze gewoon niet meer. is nu ook al meerdere keren gebeurd.
Ik heb juist liever iemand die een band opbouwd met het paard en die dan gewoon blijft

Dat heb je nu eenmaal, als ze het niet meer leuk vinden komen ze gewoon niet meer.

Net heeft het meisje les gehad, ging goed, paard heeft 1 x gestaakt maar na het steigeren werd het gewoon genegeerd en was het ook afgelopen. Fijne les gehad en meisje werd gelukkig ook niet bang en zag zelf ook dat het buiten 1 x stoppen en omhoogkomen ook afgelopen was en het paard weer normaal deed.
Gelukkig! Ook lesgeefster had het paard snel door, gaf ook aan dat het paard gewoon een truckendoos heeft, maar niet gevaarlijk is, gewoon negeren en doorgaan/

Fijn, ik hoop voor je dat ze je blijft helpen.