Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:na mijn bevalling heb ik met 2 kinderen en eigen stalling ook geen tijd om 5 x pw te rijden , hoop dat 2 x pw lukt.
Ook hierna is de bijrijder ook zeer gewenst. Ze had dus gewoon kunnen blijven en mogen doen wat ze wilde, het is niet zo dat het paard levensgevaarlijk is bij anderen.
Dat ze nu niet rijdt vind ik jammer, maar ze stopt helemaal, terwijl met bv longeren geen problemen zijn
Dat is haar keuze en ik neem haar niks kwalijk, maar zelf zou ik niet gestopt zijn. Ze kan ook beginnen met longeren en daarmee een band opbouwen en dan rustig aan rijden en zo elkaar leren kennen en respect voor elkaar krijgen
Lijkt mij toch dat er buiten mij meer mensen moeten zijn waar ze door gereden kan worden, ik ben geen anky of Monty hoor, denk gewoon dat je het paard moet leren kennen en nog belangrijker, andersom ook
Het enige wat ik zelf kon zien aan de bijrijder en paard is dat ze vrij fanatiek was, reed opbouwwens maar zette haar wel aan het weer, niet sloom door de bak heen,, maar wel op een goede manier. Eerste keer pakte ze teveel vast van voren en met een tip liet ze losser en ging het goed
Ik ben geen instructrice, maar ze leek zo voor mij, qua rijden erg op mijn manier van rijden lijken. Als ze door ging en paard wat meer conditie had zou ze ook gaan lessen, maar leek ons beter om eerst te wennen aan elkaar en conditie te krijgen, dan om meteen les te nemen met een eerste keer op een vreemd paard
!
En veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!!