Sky_As schreef:ik ken het probleem van je instructrice. Heb namelijkeen zelfde probleem gehad met een lesklant.
Kwam ik 1 keer in de week een half uur, en dan reed ze zelf nog een half uur per week en soms nog een extra dag.
En alles wat ik in dat half uur probeerde uit te leggen, kon ik een week later bijna weer uitleggen.
Die pony galoppeerde heel moeilijk. Dus ja, dan is het het makkelijkste, als je een doel voor jezelf hebt. Bijv. dag 1: een half rondje galopperen, dag 2 (dat je rijdt, dus hoeft echt niet 2 dagen achter elkaar te rijden) een heel rondje galopperen. En zo uitbouwen, dat als ik een maand later weer eens de galop wil oefenen (omdat het weiland dan eindelijk droog genoeg is) je ook echt fatsoenlijk 3 rondjes kunt galopperen.
Als ik dan zag dat er met pijn en moeite een half tot 1 rondje galop (na meer dan een maand trainen) vanaf komt. kan ik zien dat er weinig geoefend is. En dat motiveert mij als lesgever echt niet hoor. Ben ik dus ook mee gestopt.
Het is heel vervelend, dat je als lesgever fanatiek bent, en niet voldoende vooruitgang ziet.
En sommige mensen hebben veel talent, die hebben aan 2 tot 3 keer in de week rijden meer dan genoeg! Maar dat is echt per combinatie te kijken.
Ik denk dat jouw lesgever niet voldoende vooruitgang ziet, en graag wilt dat je meer oefent. Dan kun je 2 dingen doen: of je gaat meer oefenen, of je geeft aan dat hem dat niet gaat worden en zoekt een andere lesgeefster waarbij je wel aan elkaars "eisen" voldoet.
Ik snap dat jij als fanatieke instructrice dit niet motiverend vindt, echter is de ruiter jouw klant en zij betaald jou/huurt jou in. Aan de klant te bepalen welk tempo zij wil aanhouden. De een is inderdaad minder fanatiek en hoeft niet zo nodig binnen een half jaar een B-wedstrijd te rijden, terwijl de ander dat juist wel wil.