3 Jarig dressuurpaard, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:48

TS is niet degene die rijd op het filmpje ;)

lucifertje

Re: 3 Jarig dressuurpaard, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:55

Oh jee echt? Dan heb ik wel heel scheel gelezen... Excuses!

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:03

Deze is nog lang geen drie als zijn vader Charmeur is, deze zijn eerste veulens zijn maar geboren eind april 2011... Erg jammer dat zo een jong dier al zo hard moet werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:52

Haha, ik ben inderdaad niet degene die rijdt op het filmpje, had ik erbij gezet. :)

Maar zoals iedereen al zegt, probeer ik gewoon goed te werken aan de basis. Tempowisselingen en overgangen vond hij inderdaad nog wat lastig, vooral de overgang naar galop gaat erg moeizaam. Hier kwam ik in deze les niet echt aan toe, dus daar wil ik volgende week een beetje met hem aan gaan werken. Deze les heb ik vooral voltes met hem geoefend, hij wilde hier namelijk nog best eens uitvallen/weglopen over zijn schouder. De tip van de volte groter en kleiner maken, zal ik ook zeker wat mee gaan doen!

Hans_Pool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 05:23

Drie jaar is veel te jong om al mee te gaan werken. Als je een paard kapot wilt hebben dan moet je er al mee gaan rijden als die drie is, dan krijg je de rekening vanzelf tegen de tijd dat die een jaar of 9 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:19

Jaaa, vandaag weer gereden! Het ging weer lekker, hij begint steeds beter naar het been te luisteren. Galop aanspringen hebben we ook even geoefend, naar die hulp luisterde hij nog niet zo goed. Ik ben weer iets eerder gestopt, omdat ik weer voelde dat hij tegen het einde van de les moe werd.

Ik ga morgen een klein wedstrijdje met hem rijden, verder niets moeilijks. Vooral figuren enzo, en het is ook goed voor zijn ervaring. Het inknotten gaf nog wat problemen, hij vond het op zijn zachtst gezegd erg moeilijk om stil te blijven staan :+ Heb hem daarna goed beloond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:25

Ik lees trouwens zojuist dat zijn vader niet Charmeur, maar Florencio is.

Martine1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:40

wat een ontzettend gaaf paard. ik kan hem niet vinden op sport horses
waarom krijgen ze hem niet verkocht, snap ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:14

Jaa! Wedstrijdje ging goed. Het was hier en daar nog wat rommelig, en hij gaf één blijheidsbokje (ook leuk commentaar van de jury: "Mooi bokje"), maar het ging erg goed voor zijn allereerste wedstrijdje ooit! *\o/* Volgens de instructeur die voorlas ging het ook al ontzettend goed. Ik ben zo ongelofelijk trots op hem, hij gedraagde zich voorbeeldig. Ondanks de rommeligheid toch nog een mooie 214 punten gehaald! Knap peerd!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:54

Was het een F proefje of een KNHS proef? Fijn dat het zo goed is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:07

Rubio_lover schreef:
Was het een F proefje of een KNHS proef? Fijn dat het zo goed is gegaan.

Een F proefje. F7. Ik rij nog niet zo lang wedstrijden, vandaar nog niet zo hoog. Hoger hoeft van mij trouwens ook helemaal niet (voor het paard dan), omdat mijn instructeur en ik allebei vonden dat hij voor de eerste keer wedstrijd gewoon even lekker moest wennen.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:30

Oké dat is dus net geen B niveau. Maar goed gedaan en hopelijk kun je er nog een keer een wedstrijd op rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:55

Dit is al een tijdje geleden, maar goed nieuws! :)

Allereerst, ik ben gisteren met Flashpoint 1ste geworden in de F8, van een heleboel ruiters! :) Hij gaat steeds fijner lopen. Na 10 minuutjes in de les ontspant hij fijn, en wordt het echt een elastiekje. Zijn evenwicht is nog niet heel goed, maar daar werken we aan. :)

En dan nu: Een hele goede vriendin van mij gaat hem waarschijnlijk kopen! :) Ik ben heel blij voor haar en ook voor Flash, een goede eigenaar is veel beter dan op een manege staan (ook al wordt hij niet ingezet als manegepaard, maar er rijden toch verschillende ruiters op). Misschien mag ik hem bij gaan rijden, maar daar maak ik me eigenlijk niet zo druk om. Ik vind het vooral fijn dat hij nu gewoon een mooie toekomst tegemoet gaat, en een goed baasje krijgt. Hij zou toch wel een keer verkocht worden, dus het is alleen maar fijn dat ik de toekomstige eigenaar goed ken.