Angstige ruiter: Hoe angst kwijt raken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Angstige ruiter: Hoe angst kwijt raken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:03

Bedankt ik ga eens in dat topic kijken!

Ga straks rijden, en heb wel besloten dat ik meteen het eerste rondje naar de enge hoek ga. Heb ik het maar alvast gehad. En ik ga ook zingen... Ben erg benieuwd hoe het gaat :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:05

Ik ben ook een angstige ruiter. Volgens mij gaat dit nooit over. Ik heb dan ook een paard gezocht dat bij me past. Hij is superbraaf, tikje flegmatiek maar doet nooit iets geks. Een keer een bokje kan voorkomen op zijn manier maar that's it.
Op hem vergeet ik gewoon dat ik bang ben.
Ik zal nooit op een ander paard rijden want dat durf ik niet. Ik heb er zo vrede mee.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:12

Bij mij helpt het om vanaf pas 1 serieus aan het werk te gaan. Desnoods stap ik eerst aan de hand los, dat ik kan opstappen en direct aan de gang kan gaan en daarmee mezelf niet de tijd kan gunnen om zenuwen/angst op te bouwen. Door mezelf bezig te houden, houd ik het paard tenslotte ook bezig.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:16

Neem een Shetlander! Dit hielp bij mijn super! Ik maak nu paarden zadel mak en spring en meter. Maarja ik was 7 toen ik dit had inmiddels 14. Dis een Shetlander is nu geen optie. Misschien een tijdje op een heel lief paard rijden.