Stiegerend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:28

Misschien is er medisch iets mis met hem? Of misschien ben je zelf nerveus? Past het zadel wel goed?
Als er zoiets gebeurt, en het lukt niet om de baas te zijn, kan er misschien een ervaren iemand mee op buitenrit die tips geeft? ;)

ArGieVai

Re: Stiegerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:04

Jeetje wat een verschrikkelijk filmpje... Als dat in mijn omgeving had gebeurd, dat slaan en zo rijden, had ik haar waarschijnlijk van die pony afgetrokken...

Maar oke, even ontopic, je probleem. Ik zou beginnen bij het begin, zadel checken, rug laten checken, mond laten checken, hoofdstel checken. En qua rijden ook weer helemaal vanaf nul beginnen, op dit moment lijkt paard niet echt een fijne ervaring te hebben wat rijden betreft... Ik denk dat ik er alleen nog op zou stappen met goede begeleiding van een instructeur/trice en daarmee te gaan kijken hoe je vanaf niveau nul de basis weer helemaal opnieuw kan aanleren. Dus gewoon weer even beginnen aan de longe, goede begeleiding, en het paard weer leren dat rijden leuk kan zijn. De rust moet terug!

Hoop dat je hier iets aan hebt, suc6!

cheyenne410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:56

LoveShettys schreef:
Misschien is er medisch iets mis met hem? Of misschien ben je zelf nerveus? Past het zadel wel goed?
Als er zoiets gebeurt, en het lukt niet om de baas te zijn, kan er misschien een ervaren iemand mee op buitenrit die tips geeft? ;)

ik ben zelf totaal niet nerveus stap er zo zonder probleem op.

cheyenne410

Re: Stiegerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:57

bedankt voor alle reacties, ik ben er van de week op gegaan met ander zadel aan de longeerlijn dat wel en hij kwam wel weer omhoog en bokken maar niet heel hoog daarna ben ik erop geweest zonder zadel langs de weg en er was geen enkel probleem ik denk dan toch dat het het zadel is.