Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heukeltje schreef:Ja dat heb ik ook wel hoor, geef de controle niet graag uit handen. Kijk altijd mee als ik bij een ander in de auto zit. Maar heb het wel vooral met de paarden. Ik zie van te voren al dingen gebeuren die er niet zijn en dingen waarvan ze zouden kunnen schrikken hoewel m'n paard t nog niet gezien heeft. Wat als je op buitenrit er af zou vallen, paard aan de klets over het asvalt etc etc. Wat als ik m'n paard aan de longeerlijn heb ze schrikt zo heftig dat ik los zou moeten laten en ze gaat op t touw staan, Ik zie altijd overal gevaar. Dus ook de angst dat er wat met mijn paard gebeurt en niet alleen de angst om te vallen, want heb het aan de hand ook, op het ziekelijke af gewoon. Als ze ook maar aanstalten maakt om te schrikken onder het zadel pak ik haar uit reflex gelijk vast. Ik weet dat het averechts werkt maar toch doe ik het en geef haar daarmee de verkeerde signalen. Maar ja hoe leer je jezelf zoiets af. Heb al veel verschillende instructeurs gehad en dan gaat t een tijdje goed en sluipt het er toch weer in
twinducklin schreef:Maar sanne jij bent dan al bang vanaf dat je bent begonnen met rijden? Of heb je die angst wel later ontwikkeld?
)
Sanne_com schreef:Wat ik juist heel erg heb, is dat als er iets gebeurt; kijkerig of 'jolig' ik wel helemaal gespannen raak en eigenlijk ophou met rijden. Maar als ze echt aan de kletter gaan ik het goed oplos rij nu al aardig wat jaren en ben er 3x afgedonderd of zo… Ik ben alleen erna echt bang en rij niet meer zeg maar