Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Steffie82 schreef:Ik snap best dat je niet al je geld aan lessen wilt uitgeven hoor. Ik zou inderdaad even goed uitreken wat je maximaal kunt en wilt uitgeven aan lessen. En dan op zoek naar goede instructie. Beter 1 keer per maand een goede priveles, dan iedere week een 'slechte' les. Als je een goede les hebt gehad, dan kun je daar zelf ook weer een tijd mee vooruit oefenen
) capopjekop schreef:Maar je kunt er mss tips uithalen om je kledingkosten naar beneden te krijgen? Het is wel een goed idee om een boekje bij te houden van je inkomsten en uitgaven. Als je dat weet zie je wellicht nog wat dingen waar je op kunt bezuinigen.
Is het een optie om iemand in de buurt te zoeken die samen met jou kan gaan lessen? Mss iemand bij je in het dorp die dan bij jou in de bak wil komen rijden? Kun je de kosten door 2 delen. Gemiddeld ben je voor een (half) uur priveles zo rond de 15/20 euro kwijt. Dan zou je per les maar 7,50/10 euro betalen.
Edit: Is er een mod bezig geweest? Ik reageerde op een bericht maar dat is weg?
eclair98 schreef:Sindykaya, kan je ''stief''vader niet meer komen om les te komen geven? Misschien tegen een kleine vergoeding voor de benzine, maar dit is toch ook zonde? Als jij zegt dat het er niet af kan, dan moet je een andere oplossing bedenken. Het is idd noodzakelijk dat je nu nog les krijgt, want ja, je leert je anders verkeerde dingen aan. Al is het maar een keer in de maand, 2 weken, dat is beter dan niets.
Niet voor je les wil betalen, kom op meid, je bent 14 jaar. De meeste bokkers (hier en daar uitzonderingen daargelaten.) weten heus wel dat jij er moeite voor wil doen
SindyKaya schreef:capopjekop schreef:Maar je kunt er mss tips uithalen om je kledingkosten naar beneden te krijgen? Het is wel een goed idee om een boekje bij te houden van je inkomsten en uitgaven. Als je dat weet zie je wellicht nog wat dingen waar je op kunt bezuinigen.
Is het een optie om iemand in de buurt te zoeken die samen met jou kan gaan lessen? Mss iemand bij je in het dorp die dan bij jou in de bak wil komen rijden? Kun je de kosten door 2 delen. Gemiddeld ben je voor een (half) uur priveles zo rond de 15/20 euro kwijt. Dan zou je per les maar 7,50/10 euro betalen.
Edit: Is er een mod bezig geweest? Ik reageerde op een bericht maar dat is weg?
Als ik hier weer zou antwoorden zullen jullie weer denken dat ik de lessen niet wil betalen.
Maar goed, nee er is niet iemand bij ons in de buurt, het is ook dat ik mijn vz niet mag vervoeren. Terwijl ik dat graag zou willen..
SindyKaya schreef:eclair98 schreef:Sindykaya, kan je ''stief''vader niet meer komen om les te komen geven? Misschien tegen een kleine vergoeding voor de benzine, maar dit is toch ook zonde? Als jij zegt dat het er niet af kan, dan moet je een andere oplossing bedenken. Het is idd noodzakelijk dat je nu nog les krijgt, want ja, je leert je anders verkeerde dingen aan. Al is het maar een keer in de maand, 2 weken, dat is beter dan niets.
Niet voor je les wil betalen, kom op meid, je bent 14 jaar. De meeste bokkers (hier en daar uitzonderingen daargelaten.) weten heus wel dat jij er moeite voor wil doen
Waarom haakjes tussen "stief"?
Nee hij wil in geen ene mogelijkheid meer contact met ons.. Hij wilt zelfs zijn cap terug die ik mocht hebben.
Nouja, er zijn bokkers die denken dat ik mijn lessen niet wil betalen.
Tieneke schreef:Ik begrijp wel dat het op jouw leeftijd niet gemakkelijk is om te beslissen om les te nemen. Trek je niets aan van anderen die je verwijten maken, op die leeftijd wil je graag genoeg ook aan andere dingen geld uitgeven. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Je hoeft, zoals sommigen zeggen, niet elke week les te nemen. Een keer per maand kan voldoende zijn en dan heb je wel nog geld genoeg over voor je kledij en dergelijke. Ik denk dat je vooral goed moet zoeken naar een instructrice/instructeur die je goed lesgeeft voor niet te veel geld. Privéles kost nu eenmaal wat, maar als het een goede les is, kan je ook wel een maand verder oefenen.
De tip van iemand te zoeken om samen mee te lessen, is een goeie, dat kan je de helft al besparen! Gewoon vragen aan mensen die je kent, is niet genoeg. Ga eens actief op Bokt op zoek naar mensen uit jouw dorp bijvoorbeeld, wie weet zit er hier zelfs een goeie en niet al te dure instructeur!