Nens77 schreef:kitlover schreef:ik lees even mee, ik heb met mijn merrie buiten bijna het zelfde.
niet in draf niet in galop, alleen bij overgangen naar een rustigere gang en in stap afentoe.
ik ga er alleen geen extra leer inhangen, daar is het probleem niet groot genoeg voor.
een sterker bitje is niets, al geprobeerd, en het probleem verergerd alleen maar
Ik zie in je filmpje wat jij bedoeld.![]()
Als mijn Haf dit doet vraagt hij om een lange teugel maar niet om te kunnen versnellen, meestal wil hij na inspanning een lange teugel (of buiten als we weer bijna thuis zijn) om zijn hals te kunnen strekken (net als met uitstappen zeg maar).
Het lijkt er inderdaad op dat jouw paard ruimte vraagt om gas te kunnen geven. Maar hij lijkt wel bij je te blijven....
Wat hij doet als hij lollig wil zijn, is echt met zijn neus tussen zijn knieen duiken en met een bolle rug wegschieten.
Dan pakt hij volgens mij het bit ook vast.
Gelukkig doet hij dit nog zelden. Dat is ook de reden dat ik er niet zo ene hulpteugel aanhang maar ik had hem bij een ander gezien.
Buitenrijden doen we nog niet zoveel, maar bij anderen heeft hij dit buiten gelukkig niet gedaan.
Zou het doodeng vinden om op een stuur- en remloze tank te zitten.
Ik begrijp dan ook heel goed dat ts hier een oplossing voor wil vinden.
ja, ze gaat er ook niet vandoor ofzo, ze is in de bak gewent dat er niemand aan dr mond 'zit' ( ze loopt zegmaar op de western manier aan de teugel, wel contact maar geen druk) ze dramt alleen heel erg op zon moment.
ts, kan je niet zoiets proberen? zo kan hij zn nek niet strekken, en volgens mij kunnen ze ook maar een beperkte ruimte omlaag!