Hoofd naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:38

Nens77 schreef:
kitlover schreef:
ik lees even mee, ik heb met mijn merrie buiten bijna het zelfde.
niet in draf niet in galop, alleen bij overgangen naar een rustigere gang en in stap afentoe.
ik ga er alleen geen extra leer inhangen, daar is het probleem niet groot genoeg voor.
een sterker bitje is niets, al geprobeerd, en het probleem verergerd alleen maar

Ik zie in je filmpje wat jij bedoeld. :j
Als mijn Haf dit doet vraagt hij om een lange teugel maar niet om te kunnen versnellen, meestal wil hij na inspanning een lange teugel (of buiten als we weer bijna thuis zijn) om zijn hals te kunnen strekken (net als met uitstappen zeg maar).
Het lijkt er inderdaad op dat jouw paard ruimte vraagt om gas te kunnen geven. Maar hij lijkt wel bij je te blijven....

Wat hij doet als hij lollig wil zijn, is echt met zijn neus tussen zijn knieen duiken en met een bolle rug wegschieten.
Dan pakt hij volgens mij het bit ook vast.
Gelukkig doet hij dit nog zelden. Dat is ook de reden dat ik er niet zo ene hulpteugel aanhang maar ik had hem bij een ander gezien.
Buitenrijden doen we nog niet zoveel, maar bij anderen heeft hij dit buiten gelukkig niet gedaan.
Zou het doodeng vinden om op een stuur- en remloze tank te zitten.
Ik begrijp dan ook heel goed dat ts hier een oplossing voor wil vinden.

ja, ze gaat er ook niet vandoor ofzo, ze is in de bak gewent dat er niemand aan dr mond 'zit' ( ze loopt zegmaar op de western manier aan de teugel, wel contact maar geen druk) ze dramt alleen heel erg op zon moment.

ts, kan je niet zoiets proberen? zo kan hij zn nek niet strekken, en volgens mij kunnen ze ook maar een beperkte ruimte omlaag!
Afbeelding

_Dracarys

Re: Hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:42

Hiermee kan ie zn hoofd alsnog tussen zn knieën doen :j

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:28

die van mij gaat echt met zijn hoofd over de grond, bit vast en weg :')

Ik ben idd wel bang dat hij met zo'n antigraas teugel zijn hoofdstel aan gort trekt...hij is zoo sterk...echt zo'n ouderwetse haf met stieren nek

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:13

Oenka schreef:
die van mij gaat echt met zijn hoofd over de grond, bit vast en weg :')

Ik ben idd wel bang dat hij met zo'n antigraas teugel zijn hoofdstel aan gort trekt...hij is zoo sterk...echt zo'n ouderwetse haf met stieren nek

Heb je al eens geprobeerd een brul en tikje (zweep) in zijn nek te geven op het moment dat hij duikt ?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:06

Oenka schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met een lieve haflinger. Hij is in de bak prima te rijden, maar in het bos heeft hij een trucje. Hij gooit graag met zijn hele brede sterke nek zijn hoofd omlaag met een flinke ruk :') en zet m dan op t lopen. Op die manier heb je dus geen fluit meer te vertellen.

Dat wil dan zeggen dat hij de leiding van je over neemt.

Dit is en rangorde probleem en en heeft niets met hulpteugeltjes te maken.
Je moet de rangorde duidelijk vaststellen.

Vraag daar hulp bij.
Je zult het zelf moeten doen want het is iets persoonlijks, maar je moet het een keer hebben zien doen om geen fouten te maken want dan ben je verder van huis.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:09

Simpelman schreef:
Oenka schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met een lieve haflinger. Hij is in de bak prima te rijden, maar in het bos heeft hij een trucje. Hij gooit graag met zijn hele brede sterke nek zijn hoofd omlaag met een flinke ruk :') en zet m dan op t lopen. Op die manier heb je dus geen fluit meer te vertellen.

Vraag daar hulp bij.
Je zult het zelf moeten doen want het is iets persoonlijks, maar je moet het een keer hebben zien doen om geen fouten te maken want dan ben je verder van huis.

Hij doet het enkel in het bos.. niet in de rijbaan.. denk dus niet dat het iets met de rangorde te maken heeft.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:16

Oenka schreef:
Hallo allemaal,

Simpelman schreef:

Vraag daar hulp bij.

Tessa_93 schreef:
Hij doet het enkel in het bos.. niet in de rijbaan.. denk dus niet dat het iets met de rangorde te maken heeft.

Hij neemt de leiding over, dus....

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:51

Ja enkel in het bos, als het met de rangorde te maken heeft zou die het ook in de baan moeten doen. ( is mijn mening )

Edit: en trouwens ook als je ernaast loopt
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 24-10-13 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:55

ik denk idd ook niet dat hij de leiding neemt....hij deed vooral omdate r steeds een paard achter hem zat...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:43

Inmiddels al een oplossing gevonden? :)

troytroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:46

dat heb ik ook wel eens,
Wat bij mij helpt is om de teugels gewoon op maat te houden, en vuisten maken wan je handen dan glippen de teugels niet uit je handen, ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:03

troytroy schreef:
dat heb ik ook wel eens,
Wat bij mij helpt is om de teugels gewoon op maat te houden, en vuisten maken wan je handen dan glippen de teugels niet uit je handen, ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Ja dan word je mee naar voren getrokken :')

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:08

Als je wilt voorkomen dat je zadel een schietstoel wordt met stootteugel zou je er, zolang je die stootteugel nodug hebt, een staartriem aan kunnen doen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 19:27

Ja ik had touwtjes gebruikt, en inmiddels rijd ik al weer zonder.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:48

Fijn !! :D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:46

ja idd :) fijner zo hihi