pas ik op deze pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:49

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:18

Ik denk ook dat je uiteindelijk te groot zal worden voor een welsh. Die zijn nou eenmaal heel rank. Was de pony breeder zijn zou het nog kunnen

LiannePuthzy schreef:
volgensmij mag ej 20 cm groter zijn als je pony
wat vind je van dit paard
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ik ben bijna 30cm langer dan mijn pony :D ik ben 1, 76 en mijn pony is 1, 48
Ze is een smal gebouwde quarter dus ze is geen breede pony en voor het mooie ben ik net iets te groot maar gaat nog prima.

Dus ts zou gewoon kijken hoe het eruit ziet want wie weet.

Thirza_99

Re: pas ik op deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 22:30

Oké mn instructrice gaat mee, die heeft er wel verstand van.
Die pony op mp: is die wel beleerd?
Verder ben ik geen wedstrijd mens, maar zo af en toe vind ik wel leuk, mr ben meer een buitenrit persoon.
Deel haar trouwens met mn zusje.
Het is geen welsh mr een kruising maar daar heeft het iets van weg, maar ik denk wel iets steviger.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:39

Gewoon je vragen mailen naar de adverteerders als het niet duidelijk is of zelf een advertentie plaatsen met wat je zoekt? Er staat genoeg te koop momenteel, dus zou zeker bij meerdere gaan kijken.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 22:49

Ja dat ga ik denk ik wel doen.
Vind zelf dat er niet veel is, 75km bij mij vandaan e-pony 3tot 10 jaar maar 23 resultaten dacht ik.
Heb ook al wat mailtjes uitstaan naar een aantal mensen met een e-pony.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:52

Ik zou het niet doen (persoonlijk zou ik om die reden al niet gaan kijken want voor je het weet ben je verliefd maar pas je er over een jaar niet meer op). Persoonlijk zou ik lekker verder zoeken naar een grote E of een (klein) paard! Er zijn nu paarden genoeg dus ook in die maat moet er wat leuks tussen zitten!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:34

Ik ga denk ik wel kijken maar ga er zeker stevig over na denken.
Ik ga niet over één nacht ijs!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:36

Ik rijd ook nog regelmatig op een welsh van mn vriendin.
Is denk ik max 1.20
Kan op zich prima. Benen steken wat uit maar verder nergens last van.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:56

Een paard is sowieso niet handig.
Heb mn ouders zover dat we een pony mogen in een ponybox maar een paarden box is 50 euro duurder dus ja.
En een paard in een ponybox lijkt me niet ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:14

Een pony kopen omdat die in een ponybox kan is een kromme reden om dan maar op een pony te gaan zitten in plaats van op een paard, sorry hoor. Als je niet past dan pas je niet, en de kosten om z'n rug soepel te houden met masseuses en osteopaten is een stuk duurder dan die 50 euro per maand.
Volgens mij heb je je keuze al wel enigzins gemaakt en wil je horen dat het past.
Een slanke welsh pony van 1.42 terwijl jij 1.68 bent (en nog groeiende.. de 1.70 zal je wel overschrijden denk ik) vind ik persoonlijk zo uit het hoofd geen mooie combinatie. En dan maakt het echt geen reet uit of je er wedstrijden mee wilt rijden of buitenritjes mee wilt doen, want uit balans is uit balans, daar gaat geen buitenrit wat aan veranderen.

Past het niet, ga dan niet verwoed op zoek naar een andere pony die misschien 2 centimeter groter is omdat ie dan nog steeds in de ponybox past, maar wacht dan tot je zelf bij kan springen om die 50 euro per maand bij te dragen en koop dan een paard. Hebben zowel jij als je ponypaard veel langer plezier van.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 08:00

Als dit niet past ga ik toch zeker op zoek naar een e-pony hoor.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:06

Wat een onzin dat iedereen nu ineens paarden gaat laten zien aan de TS.

TS die keuze is aan jou.
Ik heb zelf 2 hele kleine ponies 1.29 en 1.31.
Ben ik zelf niet zo groot. 154.

Het is dat ik de ponies al zo lang heb.
Maar komt er ooit een nieuwe word dat wel een iets grotere :j

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 08:10

ja ik reed eerst ook wel op kleine ponys ik dacht dus van: dit kan prins.
Hadden een afspraak gemaakt enzo maat zit nu dus te bedenken o of dit wel past.
Dus ook al is de pony zo leuk,past het niet dan past het niet.

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:15

Ik zal echt even gaan doorzoeken.
Ik ben zelf ook iets van 1.68, had tot een half jaar geleden een e-pony van 1.55 en die hebben we verkocht omdat ik wat aan de grote kant ervoor werd!
Ben trouwens normaal gebouwd en de pony ook.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:17

Ik ben zelf 1.69 ongeveer en ik had een bijrijdpony van 1.48. Daar ben ik mee gestopt omdat ik mezelf te groot vond. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9891_n.jpg Opzich viel het wel mee, maar het reed gewoon niet lekker. Als ik jou was zou ik wel gewoon gaan kijken, dan zal je het vanzelf wel merken. :j

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:19

Je bent 13jr lees ik, dus logisch dat je graag een pony wilt. Zeker als dat ook nog eens 600,-/jr scheelt in de stallingskosten. Ik heb 3lange dochters (1.70, 1.78, 1.85) en ze rijden alledrie nog pony. De middelste op een stoere Welsh van 1.48m, de oudste op een paardgefokte Epony. Je gewicht moet je wel een beetje gunstig houden (max. 65kg voor een grote Dpony).
Uit ervaring weet ik dat ponyverkopers lang niet altijd weten hoe groot hun pony precies is, of expres een beetje gunstiger voorstellen. Dus hopelijk is die 1.42m niet stiekum 1.39m. Maar er zijn zat leuke lieve Welsjes die bovenin de maat zijn waar je nog makkelijk op past. Succes, en laat iemand filmen zodat je thuis zelf ff op je gemak kunt kijken...mss niet direkt beslissen, maar 'savonds of volgende dag.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:27

Ik vind het nu eigenlijk al bijna niet meer kunnen op een smalle welsh. Rond je 13e krijg je waarschijnlijk juist die groeispurt waardoor het zo gedaan kan zijn met het passen. Als. Je graag een pony wilt maar wedstrijden zijn niet zo belangrijk. Kunne ook gaan kijken naar de wat stevigere kleine rassen misschien? Fjordjes haffen en tinkers zou je waarschijnlijk nog heel lang op door kunnen. Of een wat groter welsh cob? Zijn ook prachtige beestjes. Ik zou zeggen, spit anders even het topic door over het en ik te groot? En kijk objectief naar wat je niet meer kunt passen en maak goede foto's bij de pony waar je gaat kijken en tel er 8 cm bij op. Denk dat je dan ook wel tot dezelfde conclusie komt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:31

thirzanaomi schreef:
Is het echt een super probleem als je bijv 30 a 35 cm groter bent dan de stokmaat van je paard?

nee, ben jij 2 meter kun je nog prima op een paard van 1,70 in de meeste gevallen ;)
dus dat maakt niet zo veel uit, het is ook wel dat die groten wel wat meer lengtekunnen dragen ;) (als ze beetje stevig gebouwd zijn)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 08:46

Ik heb de groeispurt al bijna gehad, mn ouders zijn beide 1.75, verwacht zelf dat ik niet veel groter wordt.
Ik wil echt wel een pony aangezien ik hem deel met mn zusje van 1.55 vind ik een paard niet handig.
Ik ga het denk ik filmen en als het niet kan verder zoeken.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 08:47

Oh ja ik ben nu 45 kg Ong, mn zusje is 35 dus op een paard is ze echt zo veertje.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:32

kinderen van 1.55 kunnen ook op een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:34

thirzanaomi schreef:
Ik heb de groeispurt al bijna gehad, mn ouders zijn beide 1.75, verwacht zelf dat ik niet veel groter wordt.
Ik wil echt wel een pony aangezien ik hem deel met mn zusje van 1.55 vind ik een paard niet handig.
Ik ga het denk ik filmen en als het niet kan verder zoeken.

Gelukkig groeit je zusje ook nog, en 1.55 is echt niet extreem klein, zeker als ze nog groeit. Er is altijd wel wat om een pony aan te schaffen lijkt het. Is het niet je zusje, dan is het wel het feit dat je het dier in een ponybox wil proppen.

Een forse E-pony wordt ook krap in de gemiddelde ponybox hoor.. Tenminste als ik de afmetingen van ponyboxen hier in de buurt hoor, dan kom je met een E-pony echt die ponybox niet in.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 09:36

Ja dat weet ik maat ze rijd ook wel eens op een paard maar ze is licht en wordt soms heel hoog opgegooid.
Dat is niet zo fijn dus.
Een ponybox is best ruim, volgens de eigenaar hebben er ook wel paarden in ge staan.
Maar een paard van 1.60 stop ik er zelf liever niet in.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 09:38

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:38

Ik heb tot 3 jaar terug op mijn welsh van 136 gereden met mijn 1,70. Ze was wel kort en rond gebouwd en net een tankertje qua postuur. Dat zag er niet eens gek uit. Inmiddels vind ik mezelf toch te groot/zwaar dus ik rijd niet meer met haar. Ik heb haar als veulen gekregen 15 jaar geleden en ik kan mijn dieren niet zomaar verkopen. Maar ik vind het toch jammer dat ze niet 10/15 cm groter is.

Ik denk dat je nu wel op de pony past, maar als je nog groeit dan heb je grote kans dat je er toch te groot voor wordt. Dus ik zou toch kijken voor een grotere maat pony van minimaal 1,50/1,55. Het zou toch zonde zijn als je dadelijk niet meer kunt rijden omdat het niet meer past en de pony dan weg moet.