Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjolvir schreef:Van verschillende manegepaarden kan je heel veel leren.
Ik heb het altijd heel leerzaam gevonden.
Wat ik wel veel leuker vond aan een verzorgpaard en later eigen paard is dat je elkaar beter leert kennen en samen dingen gaat leren en daar elke keer samen mee verder kan.
In plaats van dat je wel hebt bijgeleerd, maar elke keer weer op een ander paard maar moet kijken hoe het gaat.
het lukte nog maar net). Zo'n dingen zijn ook allemaal heel leuk, toevallig en leerzaam. 
momopaws schreef:Ja dat weet ik... we beginnen gelukkig volgende weekend ook aan zitlessen(als ik eindelijk 100% in balans zit kan ik me gaan focussen op het paard in balans krijgen... anders gooi ik haar ook steeds uit haar balans, en dat schiet niks op.) Blij om te horen dat ik toch wel een aardige zit heb!![]()
Ze is inderdaad liever lui dan moe... veel liever lui dan moe. Ook is het zo dat ze nogal moeite heeft met het juiste tempo (spoor je aan heb je een racewagen, neem je een beetje terug heb je een slak... en een racewagen met zo veel bochten gaat m ook niet worden.)
Om weer terug te komen op de zitlessen, als ze door de bocht gaat, te snel, word het hoekerig en verlies ik mijn balans wel eens, waardoor ik, (ja ik weet HEEL slechte gewoonte) mij soms een beetje aan de teugels terug op het paard trek, en haar daarmee ook weer bijna stil laat staan.
Met andere woorden, vanuit alle oogpunten lijkt het mij en de eigenaresse het dus het slimst om met zitlessen te beginnen. Iemand daar nog meningen over? Wil alles wel horen om daarna een goed overwogen beslissing te kunnen nemen, en hoe meer argumenten ik voor iets weet hoe makkelijker het is een keuze te maken natuurlijk.
) reus van 1.80 staat die schrikt van een hond die blaft... Reusjelief trok zijn hoofd omhoog en ik vloog even door de lucht hihi, daarna zette hij het op een drafje dat je van een arabiertje zou verwachten, zo heel lichtvoetig, echt gewoon hilarisch om te zien maar wel even schrikken en vechten om hem terug te houden voordat hij bij de weg kwam
) Met de eigenaresse gehad, hierdoor voel ik me al een stuk prettiger en ben ik er echt klaar voor hard eraan te gaan werken. Soraya10 schreef:Raar wijf, want idd je kijkt eerst toch ff hoe degene rijd voor je een persoon kiest als bijrijder.
Als advies kan ik alleen zeggen... toen je van goede wil.
Ga rond de tafel zitten en bied sowieso je excuses aan (ook al vind je dat je in je gelijk staat) doel heiligt de middelen.
Overleg goed wat ze van je verwacht en wat ze absoluut niet wil(schrijf t desnoods op)
En om je goede wil te tonen neem voorlopig les om te leren hoe je dat paard beter kan rijden.
Dan komt alles vast wel goed.
Succes!!
momopaws schreef:Het is alleen in het begin een groot probleem geweest dat er ook een taalbarrière is (eigenaresse is duits). Daarom is het best moeilijk om de toon van een gesprek te begrijpen. Zo klinkt ze vaak wat boos maar is ze dat niet. Vooral ook in de meeste berichten op whatsapp is het soms moeilijk te begrijpen.