midden draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:28

Viktor238 schreef:
valerie2012 schreef:
ik bedoel met zo snel mogelijk uit de B. Dat ik dat geen 2 jaar wil blijven rijden. Zonder winstpunten. En zo wie weet ik van me zelf. Dat als me paardje 4 woord en in april weer oudoors beginnen. Dat dan nog steets B ben.

Dus als jij 2 jaar in de B rijd vind jij dat je een beetje moet opschieten? Als zou ik nog 4 jaar met me paardje in de B moeten rijden, ik zou pas doorstromen als alle knoppen erop en eraan zitten en we er alletwee plezier in hebben!

ik zeg zonder winstpunten dan is niets aan ik wil wel winstpunten halen. Anders hoef je geen wedstrijden te rijden.

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:29

Je paard is nog jong ,

Probeer eerst rustig sterker te worden ,
Misschien kan je hem/haar nog even flink aan de gang zetten via grondwerk ?
En als je misschien het zadel erop legt en daarmee gaat longeren ?
Kijken of het dan beter gaat en zo oefent ze ook meer met het achterbeen .

Science90

valerie2012 schreef:
ik zeg zonder winstpunten dan is niets aan ik wil wel winstpunten halen. Anders hoef je geen wedstrijden te rijden.

Ik geloof niet dat je helemaal hebt begrepen wat paardrijden nou precies is. Je weet wel: wederzijds respect, happy athlete, plezier in het rijden, lol met je knol...

Unique6

Nou echt wel! Dus als je geen winstpunten haalt hoef je geen wedstrijden te rijden? Als je geen winstpunten haalt betekent het dat jullie er nog niet helemaal klaar voor zijn. Wedstrijden rijden heeft ook zozijn andere redenen; Paardje laten wennen aan nieuwe omgeving etc etc etc

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:31

Dan rijd je toch geen wedstrijden ,
Bouw eerst een band met je paard op ..
Heb dr plezier in meid !
Je hoeft niet persé altijd hoger en de beste te zijn ,
Je moet er zelf ook van leren , En als je de tijd er niet voor neemt mag je het paard wel aan mij geven :')
Ik werk dr lang genoeg aan tot dat ik zie dat het paardje er klaar voor is !

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:33

pffff... wat een vermoeiend topic.
Je vraagt om tips en er worden tips genoeg gegeven maar je komt alleen maar met en en en

Je paard is pas 3,5 jaar!!! Laat het paard eerst lekker aansterken en ga thuis gewoon af en toe ff recreatief en licht met haar aan het werk.
Je hebt alle tijd toch; waarom alles zo gehaast willen doen?
Mijn paard heb ik gekocht toen ze 4 jaar en 9 maanden was en was toen pas net 3 maanden zadelmak en erg groen.
Ik heb haar het eerste jaar maar 3/4 x p week 20/30 min gereden en ben pas na ruim een jaar toen ze al 6 jaar was pas voor de 1e keer gestart.
vervolgens rijd ik nu alle klasses zo ver mogelijk uit qua wp.

Geef je paard de tijd en jezelf ook en doet niet zo eigenwijs met alle goedbedoelde tips!
En idd leer te werken met hoofdletters, punten , komma's en minder spelfouten! Dat maakt het lezen van je berichten een stuk duidelijker.
Ik dacht dat hier ging om een heel jong persoon maar volgens je profiel ben je al 19, zou fijn zijn als je je daar ook naar gedraagt toch!?

Veel succes ermee

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:33

Didoe schreef:
Je paard is nog jong ,

ik weet dat ze jong is daar hebben we bewust voor gekozen. En we doen al veel grond werk met der hoor. Het is echt niet zo dat 7 dagen wat met der doe en zeker niet rijden. Ze woord maar 3 keer in week gereden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:34

demo_love schreef:
valerie2012 schreef:

Ik geloof niet dat je helemaal hebt begrepen wat paardrijden nou precies is. Je weet wel: wederzijds respect, happy athlete, plezier in het rijden, lol met je knol...

nou dat weet wel hoor en ik heb zeker wel respect en heb zeker plezier in en zo hoor. Anders had nooit een paard kocht dan was wel op manege gebleven

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:36

valerie2012 schreef:
Didoe schreef:
Je paard is nog jong ,

ik weet dat ze jong is daar hebben we bewust voor gekozen. En we doen al veel grond werk met der hoor. Het is echt niet zo dat 7 dagen wat met der doe en zeker niet rijden. Ze woord maar 3 keer in week gereden.

Probeer 2 x per week te rijden 1 á 2 dagen rust en de rest grond werk misschien moet je zelfs minder rijden eerst longeren met zadel en dr sterker laten worden op het achterbeen ,

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:37

Viktor238 schreef:
Nou echt wel! Dus als je geen winstpunten haalt hoef je geen wedstrijden te rijden? Als je geen winstpunten haalt betekent het dat jullie er nog niet helemaal klaar voor zijn. Wedstrijden rijden heeft ook zozijn andere redenen; Paardje laten wennen aan nieuwe omgeving etc etc etc

der is niets nieuwe's hoor die club kent ze. Hoog uit wat nieuwe kan zijn als veel mensen kijken maar denk niet want B is meestal sochtend bij mijn club. En dat geen traalis meer zit bij het jury hokje.

Unique6

Re: midden draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:38

Bokkers waarom stoppen we hier niet gewoon mee? Wij geven Ts hartstikke liefbedoelde tips terwijl zij haar kont tegen de krib in draait, lekker eigenwijs doen dus. Ik verspil mijn energie, nutteloos....

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:40

Didoe schreef:
Dan rijd je toch geen wedstrijden ,
Bouw eerst een band met je paard op ..
Heb dr plezier in meid !
Je hoeft niet persé altijd hoger en de beste te zijn ,
Je moet er zelf ook van leren , En als je de tijd er niet voor neemt mag je het paard wel aan mij geven :')
Ik werk dr lang genoeg aan tot dat ik zie dat het paardje er klaar voor is !

ik heb al goede band met me paard hoor heb al zo wat 2 jaar en heb haar een jaar lang zelf elke avond gevoerd en alleen maar zelfs buiten gezet en binnen gehaald. En alleen maar zelf gepoetst. En ik heb zeker wel plezier met der hoor. Zelfs als ze dingen fout doet heb nog steets plezier en zelfs toen ik der af gevallen was paar keer heb nog steets plezier in .

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:43

tamaramt schreef:
Je vraagt om tips en er worden tips genoeg gegeven maar je komt alleen maar met en en en

Je paard is pas 3,5 jaar!!! Laat het paard eerst lekker aansterken en ga thuis gewoon af en toe ff recreatief en licht met haar aan het werk.
Mijn paard heb ik gekocht toen ze 4 jaar en 9 maanden was en was toen pas net 3 maanden zadelmak en erg groen.
Ik heb haar het eerste jaar maar 3/4 x p week 20/30 min gereden en ben pas na ruim een jaar toen ze al 6 jaar was pas voor de 1e keer gestart.

Geef je paard de tijd en jezelf ook en doet niet zo eigenwijs met alle goedbedoelde tips!
En idd leer te werken met hoofdletters, punten , komma's en minder spelfouten! Dat maakt het lezen van je berichten een stuk duidelijker.
Ik dacht dat hier ging om een heel jong persoon maar volgens je profiel ben je al 19, zou fijn zijn als je je daar ook naar gedraagt toch!?

Veel succes ermee

bedankt voor tip maar ik ben niet overhaast en heb zeker allen tijd. Maar alles is gewoon in overleg met ouders en me instuktiese. en die der ook nog eens allen knoppen op zet voor me.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 21-08-13 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:43

Ik snap even iets niet. Als je zelf zegt dat je wel weet wat je doet en zoveel ervaring hebt met jonge paarden, waarom weet he dan niet hoe je het middendraf probleem moet oplossen. Dat is nl typisch een jonge paarden probleem! Tijd nemen, souplesse en kracht opbouwen, horizontaal evenwicht verkrijgen en nogmaals vooral de tijd nemen!! Lees anders eens het skala der ausbildung door!!

En je instructrice de knopjes erop laten zetten klinkt echt heel erg verkeerd als je het over een driejarige hebt die vier maanden onder het zadel is!!

Je kan pas iets leren als je bereid bent advies van andere mensen aan te nemen!!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:48

kim2008 schreef:
Ik snap even iets niet. Als je zelf zegt dat je wel weet wat je doet en zoveel ervaring hebt met jonge paarden, waarom weet he dan niet hoe je het middendraf probleem moet oplossen. Dat is nl typisch een jonge paarden probleem! Tijd nemen, souplesse en kracht opbouwen, horizontaal evenwicht verkrijgen en nogmaals vooral de tijd nemen!! Lees anders eens het skala der ausbildung door!!

En je instructrice de knopjes erop laten zetten klinkt echt heel erg verkeerd als je het over een driejarige hebt die vier maanden onder het zadel is!!

Je kan pas iets leren als je bereid bent advies van andere mensen aan te nemen!!

ze is lang onder het zadel want ze te vroeg beleerd maar toen had ik der nog niet. En bij mij heeft zowie jaar lang op lang staan. En me instructrice heeft meer ervaring als mijn. Dus die rijd zowie 1 keer in week. En heb maar om de week les met der. En ik rij maar 2 keer. En voor rest woord ze gelongeerd en heeft ze een rust dag op land .

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:57

Meid. Of het paard lang onder het zadel is of niet. het dier is te jong om aan jouw eisen te voldoen!! Daarbij vind ik het absurd dat je instructrice bezig is met 'alle knopjes'. kom op zeg, waar zijn jullie mee bezig? Ten eerste hoeft een 3 jarig paard geen knopjes te hebben. en ten tweede moet je je heeeel erg afvragen waar je zelf mee bezig bent? je instructrice alles laten doen en vervolgens verwachten dat jij ermee op stapt en weg rijd? wat een instelling zeg.
En vertel me niet dat je 19 bent? op welke school heb jij leren schrijven?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:00

RivaldoX schreef:
Meid. Of het paard lang onder het zadel is of niet. het dier is te jong om aan jouw eisen te voldoen!!
En vertel me niet dat je 19 bent? op welke school heb jij leren schrijven?

jou weet niet hoor maar ben in 1994 geboren. En ben in feb jarig dus ben echt wel 19 ik lieg echt niet over mijn leven en zeker niet over mijn leeftijd. En maakt mijn weinig uit wie gelooft of wel niet ben ik weet zelf toch echt wel wanneer ik geboren ben.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:02

misschien handig dat je dan eerst leert lezen, schrijven en begrijpen!!

Niemand snapt iets van jouw onleesbare berichten 8)7
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 21-08-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:04

tamaramt schreef:
misschien handig dat je dan eerst leert lezen, schrijven en begrijpen!!

Niemand snapt iets van jouw onleesbare berichten 8)7

Ik doe der al alles aan om alles goed te typen hoor. Maar blijf even bij de midden draf.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:05

valerie2012 schreef:
tamaramt schreef:

Veel succes ermee

bedankt voor tip maar ik ben niet overhaast en heb zeker allen tijd. Maar alles is gewoon in overleg met ouders en me instuktiese. en die der ook nog eens allen knoppen op zet voor me.

Hier uit blijkt toch duidelijk dat je echt niet weet waar je het over hebt en waar je mee bezig bent.!
Alle tijd; je hebt een 3 jarige en je klaagt dat de middendraf niet goed is en dat je haar in Okt wilt starten.
Wat is daar niet overhaast aan?
Wacht gewoon nog een jaar, gooi je paard desnoods lekker nog 6/12 mnd terug het land op en niet rijden zodat ze aan kan sterken.
Je zegt immers zelf al dat ze te vroeg ingereden is.
Weet je wel dat een paard passen tussen de 6 en 8 jaar volledig uitgegroeid is!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:06

valerie2012 schreef:
demo_love schreef:

nou dat weet wel hoor en ik heb zeker wel respect en heb zeker plezier in en zo hoor. Anders had nooit een paard kocht dan was wel op manege gebleven

Dit bedoel ik dus met lezen en begrijpen.
Happy athlete en plezier in het rijden heeft betrekking op je paard en niet op jou in eerste plaats

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:13

ja dat weet ik en ik klaag niet ik vraag alleen wat en zo lang is wei seizoen niet meer bij ons en ze krijg genoeg tijd om sterker te worden hoor en ik weet hoe oud mijn paard is hoor. IK heb bewust voor die leeftijd gekozen. EN ja klopt dat ik zeg ja dat ze te vroeg is in gereden maar dat kan ik niet meer trug draai en ze heeft al jaar alleen maar op land gestaan dus.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:14

en o ja als je geen winstpunten haalt dan dan zeiken mensen die in echt ken dat ik niet kan rijden.

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:15

valerie2012 schreef:
en o ja als je geen winstpunten haalt dan dan zeiken mensen die in echt ken dat ik niet kan rijden.

Laat ze iken je weet toch wel beter ?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:15

Hoe oud was ze dan toen ze werd ingereden?

Ik vind dat je ook wat overhaast bent, beestje is 3,5 en nog niet sterk genoeg. Ik zou deze wedstrijd overslaan, rustig alles opbouwen en dan in volgend jaar beginnen en starten, wat je al van plan was.