Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dressuur518 schreef:Ik ben nog opzoek naar goede instructie en ga eerst eens kijken wat het nou precies inhoud en welke instructie mij daar het best bij kan helpen, maar ik heb er geen haast bij aangezien ik de eerste paar weken sowieso bij het revalidatie centrum les. Ik had nu als opdracht mee gekregen mijn paard met de binnenteugel stelling te vragen buiten hand er bij te houden en binnenbeen er aan, dit alles in jog tempo en als ze dan zich "in de hand liep vallen" met de hand ook meegeven.
Ik heb een filmpje gemaakt van de eerste keer dat ik "mijn huiswerk" deed. Naar mijn idee loopt ze dan al aardig regelmatig, ook heb ik na de training weer aan haar rug gevoeld en maakt ze de rug na de training niet meer hol. Dus ik denk wel dat het opzich een goede manier is zoals de DA mij heeft voorgeschreven.
Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=9z1aCoHyuQE
Volgens mij zijn dit de eerste twee stappen van het "rechtrichten" namelijk stelling en buiging en de hals laten zakken, maar hoe kom je dan bij het ondertreden? Dat is de volgende stap toch? Kun je dat alleen bereiken via schouderbinnenwaarts? Daar is ze denk ik nog niet helemaal aan toe, maar dat zullen we volgende week in de lessen allemaal wel even overleggen met de begeleiding.
Air schreef:Babootje, waar zie jij op dat filmpje de vraag?
Lengtebuiging valt niet af te dwingen.
Air schreef:Babootje, waar zie jij op dat filmpje de vraag?

Babootje schreef:Air schreef:Babootje, waar zie jij op dat filmpje de vraag?
Dat is onzin natuurlijk. Een scheef paard met te korte spieren aan 1 kant gaat nooit uit zichzelf buigen. Daar zul je hem bij moet helpen. Beetje vragen en weer ontspannen. Hoe gelijker de bespiering wordt, hoe kleiner je je hulpen kunt maken. Afdwingen is ook niet het woord daarvoor. Ik vind dat TS dat op de film netjes doet.
Babootje schreef:Air schreef:Babootje, waar zie jij op dat filmpje de vraag?
Dat is onzin natuurlijk. Een scheef paard met te korte spieren aan 1 kant gaat nooit uit zichzelf buigen. Daar zul je hem bij moet helpen. Beetje vragen en weer ontspannen. Hoe gelijker de bespiering wordt, hoe kleiner je je hulpen kunt maken. Afdwingen is ook niet het woord daarvoor. Ik vind dat TS dat op de film netjes doet.
Cowgirl schreef:Paard op het filmpje moet in eerste instantie veel meer voorwaarts gereden worden, hij valt nog net niet om. Aan het staart gezwiep is te zien dat er heel veel spanning is.
En buiging kun je pas vragen wanneer paard recht en ontspannen is.
Ik hoop dat het TS lukt een goede instructeur te vinden.

dressuur518 schreef:uit handen geven willen we liever niet, net al exstreem dure lessen. de behandeling heeft ook al super veel gekost en mijn ouders willen haar verkopen omdat ze niet nog veel meer geld willen pompen in een paard dat toch kissing spines blijft hebben. want dat blijft altijd onze beperking....
dus vandaar.
over dat ie niet te verkopen is maak ik me geen zorgen want de oude eigenaar is onze buurman en hij heeft gezegt hem terug te kopen.