Paard heeft geen zin meer en gaat aan het hek staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:21

liekec schreef:
Ben ik de enige die m gewoon een tik zou geven? Als hij verder goed loopt (niet kreupel, slechtliggend zadel etc) zou hij bij mij gewoon een tik krijgen hoor :oo

Bij mij niet, mijn paard heeft een geest.

Maar als het voor jou en je paard werkt en je denkt dat een tik de goede aanpak is: wat let je.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:22

Koper schreef:
liekec schreef:
Ben ik de enige die m gewoon een tik zou geven? Als hij verder goed loopt (niet kreupel, slechtliggend zadel etc) zou hij bij mij gewoon een tik krijgen hoor :oo

Bij mij niet, mijn paard heeft een geest.

Als mijn paard dat zou doen, dan heb ik het over mijn fjord, niet over dit paard, zou ik hem vragen om daar weg te gaan, dus gewoon sturen en been, en daarna een tik erbij hoor...

HappyHarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 14:42

Sonja schreef:
Ik snap nog steeds niet hoe dat dier in het hek terecht komt, als hij aan de hulpen staat en jij een beetje kunt sturen... Eerlijke vraag: ben jij als ruiter wel in staat om een paard te 'trainen'?

Nou, dat heb ik nu toch wel duidelijk omschreven...
En... ja, dat ben ik.
Ik heb al in de gaten dat op dit forum je snel onderschat wordt, jammer, aangezien velen elkaar niet kennen.

HappyHarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 14:47

spatter schreef:
...
De western manier van trainen is je paard tonen dat hij het beste af is als hij doet wat je zegt.
Maar dat doe je niet door er maar in te hakken.
Verder heeft TS duidelijk niet de rijtechnische vaardigheid om dit op die manier op te lossen.
...
Maar ieder zijn ding.

Knappe stelling naar iemand die je niet kent!
Denk je dat ik het rij vaardig niet kan oplossen?
Misschien denk ik wel: er zijn meerdere manieren iets op te lossen, eens kijken wie het herkent en anders oplost.
Daar kun je van leren en laat ik daar nou altijd voor open staan want geen enkele manier is de beste...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:49

Vandaar mijn optie om eens te gaan rijden zonder hekken.

Misschien dat je op die manier achter het achterliggende probleem kunt komen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:01

HappyHarry schreef:
Knappe stelling naar iemand die je niet kent!
Denk je dat ik het rij vaardig niet kan oplossen?
Misschien denk ik wel: er zijn meerdere manieren iets op te lossen, eens kijken wie het herkent en anders oplost.
Daar kun je van leren en laat ik daar nou altijd voor open staan want geen enkele manier is de beste...

Je hebt blijkbaar niet de vaardigheden om het zelf op te lossen, anders was het je al gelukt, waar of niet waar?

Uiteraard zijn er meerdere opties, methodes, maar ik zou toch echt eerst zijn waardes nakijken, spierbevangen, mineralen tekort?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:04

midgie schreef:
Ga eens verzinnen waarom hij staakt, geen enkel paard staakt zomaar, hoe past zijn zadel, heeft hij lichamelijk geen last ergens.
Je hebt het over een join up, als je dat elke keer maar weer doet dan weet je niet wat een join up is, miss zorg jij wel dat het dier staakt, hoe zijn je hulpen miss wel te groot.
Heb je les ?

Ik zou zeker geen 2 uur erop blijven zitten , want dat schiet niet op, daar leert een paard niks van, rij geen half uur en als je rijd zorg dan dat het paard het ook leuk vind en er wat van leert, stop op een goed moment al is het na 5 min, maar probeer nooit het goede moment terug te vinden want zeker bij dit soort paarden lukt dat niet wees snel tevreden en bouw dat uit , beloon vaak en train kort maar wel positief, daar word jij blij van en het paard krijgt zijn zin in het werken terug,

Helemaal mee eens, maak het leuk voor je paard, misschien moet je telkens afwisselen met wat je doet als je gaat rijden.
ga ook eens lekker buiten rijden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:11

HappyHarry schreef:
En... ja, dat ben ik.
Ik heb al in de gaten dat op dit forum je snel onderschat wordt, jammer, aangezien velen elkaar niet kennen.

Ik ben wel benieuwd naar jouw denkwijze over een join-up. Zoals ik het lees hoor je standaard te beginnen met een join-up bij ieder paard?

HappyHarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 17:23

Kinke schreef:
HappyHarry schreef:
En... ja, dat ben ik.

Ik ben wel benieuwd naar jouw denkwijze over een join-up. Zoals ik het lees hoor je standaard te beginnen met een join-up bij ieder paard?

Nee hoor, alleen met een (nieuw/bang/etc) paard wat jou niet wil toelaten. Er zijn verschillende manieren, ieder de zijne... Ik doe de join up ook weleens niet helemaal, uit de kudde jagen sla ik wel eens over omdat je al wel dichtbij kunt komen maar niet aanraken bijvoorbeeld.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:49

maikeltje schreef:
Vandaar mijn optie om eens te gaan rijden zonder hekken.

Misschien dat je op die manier achter het achterliggende probleem kunt komen.

kwartje moest even vallen, maar ik vind het een goed idee. misschien komt er meer aan het licht :)*