Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:je kan paarden leren niet echt weg te vliegen/schrikken als er een eend uit de sloot komt.
aeolusnr1 schreef:Door echt gericht te gaan grondwerken los je bijna ieder probleem op, daar ga ik toch echt van uit, maar het kunnen in balans zitten, het ontspannen, het leider zijn, het rijtechnisch ook correct kunnen en durven te rijden, is en blijft een must.
Het enkel lezen van tips hier is soms leuk en kan heel duidelijk een richting aangeven, maar het lijkt me onmogelijk om iemand die echt een probleem heeft met zijn paard dit te gaan laten oplossen door hier enkel de tips te gaan opvolgen.
Janneke2 schreef:aeolusnr1 schreef:je kan paarden leren niet echt weg te vliegen/schrikken als er een eend uit de sloot komt.aeolusnr1 schreef:Door echt gericht te gaan grondwerken los je bijna ieder probleem op, daar ga ik toch echt van uit, maar het kunnen in balans zitten, het ontspannen, het leider zijn, het rijtechnisch ook correct kunnen en durven te rijden, is en blijft een must.
Het enkel lezen van tips hier is soms leuk en kan heel duidelijk een richting aangeven, maar het lijkt me onmogelijk om iemand die echt een probleem heeft met zijn paard dit te gaan laten oplossen door hier enkel de tips te gaan opvolgen.
Met je 2e citaat ben ik het roerend eens: tips zijn leuk, maar het echte werk is werken, werken en nog eens werken. "Er is nog nooit een Meister uit de hemel komen vallen" - dat is zweten, zwoegen en ploegen.
Maar ik ben en blijf benieuwd, wat je te zeggen hebt over je eerste citaat.
Dat je dat een paard zou kunnen leren, bevreemdt me. (Met schriktraining, vertrouwensparcoursen en wat al net kun je veel goeds doen, dat weet ik. Maar een paard leren om niet te schrikken...?)