ja ik hoop het Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ja ik hoop het 

. Je bent niet de enige met rijden die nog veel moet leren. Ik zit voor het eerst op het paard van mijn dochter. Ik ben 45 jaar en ik heb hiervoor nog nooit paard gereden. Ik heb nu 6 lessen gehad en ik vind het super leuk . De eerste 4 lessen heb ik er alleen maar opgezeten en gestapt. Gewoon voelen hoe ik ontspannen op het paard moet zitten. En dat is al moeilijk genoeg voor mij hoor. De laatste 2 keer heb ik 2keer over 1 minuut gedraafd aan de longeerlijn ,me vasthoudend aan een bokriempje dat vastgemaakt zit aan het zadel. Maar jeetje dat vond ik al een hele opgave. Mega spierpijn na de les. De tweede keer ging het al een stuk beter ,want ik kon al wat meer ontspannen. Nu heb ik ook wel een ongelofelijk lief en rustig leerpaard
. Misschien is een bokriempje ook wel wat voor jou ,want dan zit je je paard niet in de mond en kun je je volledig richten op je zit en houding.
eefjj22 schreef:Dit is misschien echt een achterlijke tip en je moet het oefenen als niemand, maar dan echt niemand je kan zien!
Ik heb mijn zit heel veel geoefend, gewoon thuis zonder paard. Let op, haha![]()
In de douche (of waar dan ook) kan je heel makkelijk je doucheslang gebruiken als 'teugels'.
Je zet je voeten stevig neer, de precieze houding die je te paard ook hebt. Je kan ook makkelijk je 'lijn' van enkels, knieën, heupen, schouders zien. Als je goed staat en je hebt je alleen je doucheslang vast, kan je lichtrijden oefenen. Gewoon even 5 minuutjes je heupen naar je handen bewegen, zonder dat heel je lijf meebeweegt.
Dan traplopen. Je kan de traptrede gebruiken om met de bal van je voet op te staan en je hakken uit te drukken, zonder je vast te houden aan de leuning. Help ook erg goed!
En m'n laatste eigen-huis-en-tuin-tip. Zet iets inde richting van een cementkuip op z'n kop, dan een skippy- of yogabal erop en zitten maar. Super voor een onafhankelijke zit, maar reken er wel op dat je er een paar keer afrolt, haha.
Ik weet dat het allemaal ontzettend stom klinkt, maar je merkt na een paar keer echt dat je zekerder en stiller kan zitten op je paard. Dan kan je je in ieder geval wat meer concentreren op andere dingen dan blijven zitten. Als de basis goed zit....
Haha veel succes! Komt vast goed met jou!
))
.Ze noemen ze me ook al inmiddels bij een grote paardwinkel hier in de beurt "pennyvrouwtje" want na ik vind roze el erg leuk haha.mamavrend schreef:Hier ook een penny vrouwtje.Na 20 jaar niet meer te hebben gereden nu net sinds een half jaar een eigen paard. En ja ik moet aan heel veel dingen werken. En de angst voor wat er eventueel kan gebeuren houdt dat zo af en toe tegen. Maar ik en mijn paardje komen er wel ook al kost het iets meer aan instructie.Ze noemen ze me ook al inmiddels bij een grote paardwinkel hier in de beurt "pennyvrouwtje" want na ik vind roze el erg leuk haha.
Kom op zet m op je kunt het!!!!
)) 
)