dan ga je er vanuit dat mijn rijstijl de oorzaak is.....
Marocje
Geplaatst: 29-04-13 17:47
Tja, ik kan 1 instructrice laten komen, maar weet nog niet of ik dit zelf wil. Een ander heb ik nog steeds niks van gehoord, die is wel aangeprezen, maar als ik niks hoor laat ik dit zitten. Verder wil ik een keer proberen met de pony ergens anders te lessen, in Didam. Daar zit echt een super goede instructeur. Moet ik wel even de eigenaar lief aankijken, want ik kan niet rijden met trailer
Verder komt over twee weken een hele lieve meid, waar ik al veel van heb geleerd. Helaas is het haar te ver, maar maakt ze voor 1 keer een uitzondering..
aerdenhout1
Geplaatst: 29-04-13 17:50
max66 schreef:
dan ga je er vanuit dat mijn rijstijl de oorzaak is.....
Dat is in denk ik 80 % de oorzaak van alle nood oproepen op bokt dat er ergens iets scheelt in de rij stijl. Een scheef paard kan je recht (er) maken met de juiste oefeningen.
@ aerdenhout: ik denk dat je gelijk hebt hoor. Het is fijn om een instructeur te hebben die als "spiegel" fungeert...
@ Marocje: komt die instructeur niet op locatie dan? Ik zoek wel iemand die bij mij op stal kan komen.....
Marocje
Geplaatst: 29-04-13 17:57
Dat kan best ja. Toen ik begon met deze pony, was ie ongelovelijk scheef. Ik gaf meteen al aan dat het zadel niet was/zat, maar hij was passend gemaakt.. (ik dat dus dat er een zadelpasser bij was geweest, veel later bleek dus dat hun bedoelde dat ie passend was gemaakt dmv een bontje...)
Na een tijd, toen de pony wat losser werd, wist ik zeker dat het zadel niet goed was (er zat dus een periode tussen dat ik niet gereden had) Ik wilde er niet meer op tot het zadel was nagekeken. Ik liep op eigen kosten de zaderpasser komen (die achteraf toch betaald werd door eigenaar, wat ik erg lief vond aangezien het mijn idee was) Het zadel was te wijd (pony is een welsh, zadel KN extra wide..) Maar kon geperst worden.
Nu ligt het zadel goed, en ben ik eerst gaan longeren met pessoa, twee keer in de week. Ben er vorige week voor het eerst op gaan zitten, en gister merkte ik eindelijk dat we resultaten kregen. Toch wil ik graag dat er (goede) instructie bij is, die ook kan zíen waar het mis is. Het kan heel goed dat ik wat anders voel dan dat er te zien is..
Marocje
Geplaatst: 29-04-13 17:58
Nee, degene die ik bedoel heeft zelf een grote stal, waar veel mensen van buitenaf komen voor zijn lessen. Hij komt dus niet op locatie..
lizy29
Geplaatst: 29-04-13 19:25
Mijn paard is van nature ook vrij scheef. Helaas is zijn slechte kant ook mijn slechte kant. Werk aan de winkel dus. Ik heb de osteo hem los laten werken en ben nu door middel van privelessen en groepslessen (zelfde instructrice) bezig zijn achterhand en ruggebruik te verbeteren waarbij dus ook gelijk mijn zit en hulpen worden meegenomen.
Een goede osteo kan je dus zeker helpen om je over het dode punt heen helpen zodat je zelf gelijk goed en constructief met goede instructie aan de slag kan.