Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bionda86 schreef:Lichamelijk is het paard al helemaal binnenstebuiten gekeerd en door de dierenarts als GEHEEL gezond verklaard.
Ook is hij pas nog bij de tandarts geweest (dit ben ik wel van plan nog is over te doen, omdat er toch tandartsen zijn die andere methode gebruiken waardoor hier misschien nog winst te halen valt.).
JJane schreef:Ts mag ik je vragen wat je wil met dit paard? Wat is je doelstelling? Wat verwacht je?Is het de bedoeling dat het weer helemaal goed komt? Of is het ook mogelijk om aan een ander talent van dit paard te werken?
Het klinkt mij als een paard met een burnout. Het verschil tussen een burnout en een overvraagd/overspannen is dat bij overspannen het paard wel wil maar (nog) niet kan presteren op zijn oude nivo. Bij een burnout is de mentale mogelijkeid om het te willen doen ook weg. Dat kan natuurlijk wel weer beter worden maar hoe en hoeveel is nog maar de vraag.
superwoman schreef:Bionda86 schreef:Lichamelijk is het paard al helemaal binnenstebuiten gekeerd en door de dierenarts als GEHEEL gezond verklaard.
Ook is hij pas nog bij de tandarts geweest (dit ben ik wel van plan nog is over te doen, omdat er toch tandartsen zijn die andere methode gebruiken waardoor hier misschien nog winst te halen valt.).
Overvraagd kan idd,maar dat los je meestal vooral op door rust. Gewoon een jaar op het land. Is hij na dat jaar nog steeds in verzet, dan moet je echt verder gaan denken. Paarden leven in het nu, niet in vroeger. Natuurlijk leren ze wel van hun ervaringen (positief en negatief), maar anders dan wij mensen.

EvelienKiss schreef:Diverse bokkers noemen het gebit als mogelijke oorzaak. Is het een idee om je paard eens te rijden met een bitloos hoofdstel? Mijn ervaring is dat de meeste paarden moeiteloos overschakelen.
Suelza schreef:Het vervelende van dit soort dingen vind ik altijd dat het bijna niet mogelijk is om een oorzaak te benoemen als je het paard niet hebt gezien. We kunnen van alles roepen, op basis van hetgeen TS hier heeft verteld, maar soms laat een andere blik (van een derde partij bijv.) al een heel ander licht op een probleem schijnen.
Voordat we allemaal gaan roepen dat het paard scheef is of juist niet, is het misschien een idee als TS een filmpje plaatst?