Overal wat van zeggen kan ook weer een averechts effect hebben natuurlijk.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Overal wat van zeggen kan ook weer een averechts effect hebben natuurlijk..
Dat zijn zware bitjes inderdaad. Een Myler level 2 of 3 zou ik eens proberen, als je de kans hebt. Ik heb hem ook met kneveltje, heel fijn! Ik rij haar zonder neusriem en ze is bijna altijd stil in haar mond (bit ligt door de knevels al stil genoeg), terwijl ze dat bijv. niet is met een dubbelgebroken Danger-bitje. 

Rianne11_42 schreef:Verveling in de mond? Echt niet om jou aan te vallen hoor, maar dan eerder die instructrice: da's echt niet waar. Een paard hoort geheel rustig te zijn in de mond, het bit hoort geheel stil te liggen en de ruiter hoort niets te hoeven doen om het paard 'niet te laten vervelen in de mond'. Een bit is geen speelgoed! Het is een heel verfijnd (althans, zo is het bedoeld) communicatiemiddel tussen je paard en jou. Wanneer het paard vervelend is met het bit of er werkelijk nooit stil mee is, ligt het bit waarschijnlijk niet goed of is het niet goed passend. Als het bit niet lekker ligt gaan ze er namelijk vanzelf wel mee 'spelen', kijken of ze dat bit op een prettige manier kunnen krijgen. Maar een paard dat zich verveelt in de mond moet je dan ook in de mond bezig houden? Nee, dat denk ik oprecht niet.
Enkel een springruiter, wiens training ik ken.